Március 9-én leplezi le a Volkswagen legújabb villanyautóját, az MEB alapra felépített ID. Buzz retrós megjelenésével az első Transportert idézi, és a T6-os és a T7-es mellett a harmadik családi autója lesz a márkának Európában. A bemutató előtt meghívott újságírók Európa-szerte (Barcelona, Párizs, London, Amszterdam, Koppenhága, Hamburg és Hannover) már kipróbálhatták az MEB alapra felépített villanyautót, a látványos álcázású prototípusokról képeket és videókat is közöltek.

Az első tanulmányautót még a 2017-es Detroiti Autószalonon, tehát 5 évvel ezelőtt mutatták meg, az eltelt idő alatt nem csak a fejlesztéssel foglalkoztak, de a chiphiány miatt az egész projektet át kellett ütemezni. A piaci rajtnál bruttó 82, nettó 77 kWh kapacitású akkumulátort adnak, a hátsó kerekeket a legerősebb, 204 LE/310 Nm teljesítményű villanymotor hajtja, a végsebesség elektronikusan korlátozott 145 km/óra. A retrós megjelenés miatt a sarkokba tolták ki a kerekeket (2998 mm a tengelytávolság), de mivel alapvetően városi használatra szánt modellről van szó, odafigyeltek arra is, hogy a fordulókör átmérője alig haladja meg a 11 métert – pontos értéket később közölnek.

A Volkswagen ID. Buzz esetén a 2022-ben startoló Normal változat méretadatait közlik, ami arra utal, később lesz nyújtott felépítmény is; szóval a hossz 4712 mm, a szélesség 1985 mm és 1985 mm magas. Ez a modell 20 centivel rövidebb a T6.1-esnél, de 8 centivel szélesebb is azonos tengelytávolság mellett. Két formában lesz megvásárolható az autó, az ID. Buzz 5 személyes személygépkocsi, az ID. Buzz Cargo 2 személyes, dobozos haszonjármű. A személyautóban az 5 ülőhely mögött 1121 literes a csomagtér, a haszonjármű raktere 3,9 köbméteres.

Ahogy az az MEB-alapú autóknál általános, online-frissítéseket is képes fogadni a fedélzeti rendszer, újdonság viszont, hogy kétirányú fedélzeti töltő is elérhető lesz, azaz nem csak felvenni, de leadni is tudja a töltését az akkumulátor, azaz például a házi erőmű (napelem) akkumulátoraként is be lehet fogni majd az ID. Buzz-t. Először az Egyesült Államokban kerül az utakra az autó, Európában szeptemberben lesz a piaci bevezetés.