A tavaly bemutatott Nissan Rogue nevű szabadidő-autót kifejezetten az észak-amerikai piac számára készítették a japánok, de nyílt titok volt, hogy ez lesz majd az X-Trail – amiről először a Kínában készült kémfotókról értesültünk. Most pedig hivatalosan is bemutatkozott a Nissan X-Trail a Sanghaji Autószalonon.

A néven kívül még a műszaki tartalomban van eltérés, amíg Észak-Amerikában 2,5 literes szívómotorral árulják a típust, addig a kínai piacon az új fejlesztésű 1,5 literes, változó kompressziójú háromhengeres turbóval lehet majd megvásárolni az akár hétszemélyes belsővel is elérhető modellt. Az egyébként VC-Turbo (Variable Compression-Turbo) néven futó erőforrás Super Variable Engine 300 néven fut Kínában, utóbbi szám a maximális nyomatékra utal, a csúcsteljesítmény 204 lóerő, az automatikus váltóról nem árulták el, milyen technológiát használ vagy hogy hány fokozatú, de azt igen, hogy összkerékhajtás is elérhető lesz.

Ez az erőforrás az európai piacon is elérhető lesz, de mifelénk nem közvetlenül a kerekeket hajtja majd, hanem az új Qashqaihoz hasonlóan az e-Power hatótávnövelős elektromos modellben jut majd szerephez. Kínában 2021 végén jelenik meg a kereskedésekben az új Nissan X-Trail, míg Európában 2022-ben lesz a forgalmazás rajtja.