Ugyanazt a receptet követi a Subaru a Forester új generációjánál, mint a Crosstreknél: lényegében változatlan alapterületen építették fel a friss megjelenésű karosszériát – a megjelenést már ismerjük pár napja –, a karosszéria csavarodási merevségét 10%-kal növelték módosított hegesztési eljárás használatával és azzal, hogy a strukturális ragasztás hosszát megnégyszerezték, 7,98 méterről 26,97 méterre növelték. A karosszéria hossza 4656 mm (+31 mm), szélessége 1829 mm (+14 mm), magassága 1730 mm (+/- 0 mm), a tengelytávolság 2670 mm (+/- 0 mm).

Fekete betét használatával érik el, hogy a fényszórók és a hűtőrács látszólag egy egységet alkot, hátul összekötötték a lámpákat. Számos apró módosítással javítottak a légellenálláson, itt is megjelentek az első sárvédőkön lévő szellőzőnyílások, amelyek a karosszéria oldala melletti légfüggönyt hozzák létre. Meredekebb a hátfal, így nagyobb lett a csomagtér mérete – az USA-ban tetőig mérik a térfogatot, 5 üléssel 838 literes a raktér, támladöntés után 2107 literes. Érdekesség még, hogy a csomagtérpadlót védő műanyag betéten térképen látható magasságvonalak láthatóak.

Digitális lett a belső tér, de egyelőre csak a magasabb felszereltségekről van kép, amelyeken a 11,6 colos képátlójú, élére állított érintőképernyős Starlink fejegység látható, az alapmodellben 2 darab, egymás alá épített 7 colos képátlójú érintőképernyőt használnak – ott fizikailag is különválasztják a szórakoztatóelektronikai és klíma-funkciókat. Azzal készítik fel a hétköznapok kihívásaira a karosszériát, hogy például a tetőkárpit sötét, amely így elrejti a karcolásokat.

Az új első ülések a testmozgás minimalizálásával csökkentik az utasok fáradását, a támlákat vállmagasságban keskenyebbre vették, hogy könnyebb legyen hátrafordulás után a hátsó sor elérése. Fejmagasságban 39%-kal csökkentették a zajt. A légkondicionáló az ülésfoglaltságot figyelembe véve dolgozik, nem kell külön a használónak kiválasztania az aktív zónákat. A csomagtérben 8 darab nagy teherbírású rögzítőpontot alakítottak ki, ezek segítségével például felnyitott hátsó ajtóval sátor is stabilan rögzíthető.

Az Egyesült Államokban egyedüliként 2,5 literes szívómotorral adják a Subaru Forester 6. generációját, ennek teljesítménye 183 lóerő, nyomatéka 241 Nm, széria a fokozatmentes automatikus váltó – magasabb felszereltségnél vannak kormány mögötti kapcsolófülek, amelyek segítségével a sofőr 8 előre programozott áttétel között váltogathat. A vezetési élményt a Crosstrekhez hasonlóan a WRX raliautóról átvett kettős fogasléces, elektronikus rásegítéses kormánymű növeli. A hasmagasság 220 mm, alapfelszerelés az állandó összkerékhajtás, magasabb felszerelésekhez adják az X-Mode programot, ami terepjáráshoz optimalizált elektronikus beavatkozókat és lejtmeneti fékvezérlést is jelent. Alapfelszerelés a továbbfejlesztett EyeSight vezetőtámogató rendszer, ami már a vezetőt is figyeli, és a nem az útra figyelő sofőr esetén automatikusan állóra fékezi az autót még akkor is, ha a távolságtartó tempomat és a sávtartó rendszer aktív.