Miután már pár napja megérkeztek a márkakereskedésekbe a felfrissített autók, a Mazda is rászánta magát és közreadta a hivatalos sajtóanyagot a Mazda3-as megújulásáról. Mármint az Axela típuséról, hiszen hazájában ezen a néven forgalmazzák a kompaktot.

Szembetűnő változást mindössze az első lökhárító átrajzolása jelent, de igazából össze kell nézni az eddigivel ahhoz, hogy felfedezze az ember: nem csak a ködlámpák környékén változott a forma, de a hűtőrács és az immár adaptív LED-es fényszórók is újak. Az utastérben is kétszer kell odanézni a változások felfedezéséhez, új a kormánykerék, a központi kijelző és elhúzható fedelet kapott az ülések közötti konzolon lévő tároló.

Műszakilag nagy változás, hogy a felfrissített Mazda3-as az első autó, ami alapfelszerelésként kapja a G-Vectoring Control nevű menetstabilizálót, ami állandóan (5 ezredmásodperces mintavételezés) figyeli az autó viselkedését, így már a baj bekövetkeztéhez vezető fázisban, és nem csak az után képes beavatkozni.

Javítottak még az elektronikus segédek (táblafelismerő, koccanásgátló) működésén. Finomítottak a dízelek működésén, a turbóvezérlés finomításával javították a gázreakciót, és van egy Natural Sound Frequency Control nevű rendszer, ami a dízel kerregését csökkenti. Japánban az 1,5-ös turbódízelt lehet mostantól választani a 2,0 literes szívó benzines helyett, egyébként minden változatlan, tehát a hibrid kivételével első- és összkerékhajtással is lehet rendelni a Mazda3-ast, az alapváltozat ára 1 760 400 jen, azaz 4,7 millió Ft. Nálunk nem lesznek változások a motorkínálatban.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!