Amíg normál esetben a vásárlók a kihalóban lévő négyhengeres motorokat keresik, a Toyota ügyfelek egy része épp azon izgul, hogy végre bemutatkozzon már a háromhengeres Corolla. Mondjuk nem hétköznapi autóval van dolgunk, hiszen a GR Yarisból ismert 1,6 literes turbómotorról van szó, amit ráadásul a nagyobb és nehezebb (a motorháztetőt és az az első ajtókat alumíniumból készítik, de még így is 1474 kg a saját tömeg) karosszéria miatt még tovább húztak, egészen pontosan 305 lóerő és 370 Nm a teljesítmény!

A motorhoz hasonlóan különcködnek a kipufogókkal is, balra és jobbra van egy-egy nagy átmérőjű cső, és a rend kedvéért középen is van egy ovál vég – az, hogy épp melyik van használatban, azaz melyik énekel, az üzemmódválasztótól függ: Normál, Sport és Track módok közül választhat a sofőr. A hangélmény mellett az összkerékhajtás vezérlését is befolyásolja az üzemmód, azaz hogy mennyi nyomaték jut a hátsó tengelyre (60/40, 50/50 vagy 30/70%); opciósan elöl és hátul Torsen részlegesen önzáró differenciálmű is segít a teljesítmény talajra juttatásában, a váltó a GR Yarisból ismert 6 fokozatú, kézi kapcsolású egység.

A GR Corollánál is különleges a karosszéria, de itt nem szűkebbre szabták a karosszériát, hanem épp ellenkezőleg, jelentősen kiszélesítették azt. Szinte csak hűtőrácsból áll az első lökhárító, emögött rejtőznek a fékekhez hűtőlevegőt szállító légcsatornák beömlői is, a hasított bőr kárpitot kapó Circuit Edition változatnál az első sárvédők és a motorháztető szellőzőnyílásai segítenek a technika temperálásában. Elöl 4 dugattyús nyergeket és 356 mm-es tárcsákat, hátul 2 dugattyús nyergeket és 297 mm-es tárcsákat használ a fékrendszer. Az utastérben egyébként a megszokott változásokon felül (sportkormány, -ülések) annyi az újdonság, hogy a vetített műszeregységben megjelenítik a turbónyomást is, a váltókaron pedig a „Morizo” aláírás olvasható – ezen a néven indul a különböző versenyeken a konszern elnöke, Akio Toyoda.