Normál vagy nagy hatótávolságú változatban is elérhető lesz a Ford F-150 Lightning villanymotoros pickup rendőrautó változata, előbbinél 458 LE (1051 Nm), utóbbinál 588 lóerő (1051 Nm) a 2 hajtómotoros összkerékhajtás rendszerteljesítménye. Kívülről az első lökhárító elé nyúló ütközők és a fényhíd jelenti az eltérést a normál modellektől, igaz, mindkettő opcionális felszereltség, azaz teljesen civil megjelenéssel is elérhető a Special Service Vehicle.

A műszerfal közepén ott látjuk a Sync4-es fejegység 12 colos képátlójú érintőképernyőjét, amely körül megerősítették a műszerfalat, hogy az elbírja az esetleg beépítésre kerülő rendőrségi felszereltségeket. Az első üléseknél strapabíró szövetkárpitot használnak csökkentett méretű oldalsó támaszokkal, hogy teljes felszereléssel is könnyű legyen a ki- és beszállás, a támlába a szúrást gátló acéllapot rejtenek, az utastér hátsó része teljes egészében – tehát üléspad és padló – könnyen takarítható vinyl borítást kap, a válaszfal beépítését követően ez a rész akár slauggal takarítható.

Az F-150 Lightning annyiból is megkönnyíti a rendőrség munkáját, hogy a platón elhelyezett elektromos csatlakozás segítségével például fényszórókat lehet működtetni, ami megkönnyíti a baleseti helyszínelést, a nagy méretű platón könnyű elhelyezni ezt a felszerelést is. A speciális rendőrségi felszerelések számára az első, zárható csomagtér használható. A normál akkumulátoros változat 3,5 tonnát, a nagy akkumulátoros változat 4,5 tonnát vontathat, így csónak- vagy lószállító utánfutót is gond nélkül elbír. A Ford azzal is támogatja az F-150 Lightning SSV terjedését, hogy az autóhoz rögtön töltési lehetőség telepítését is adja egy csomagban.