Tavaly nagy vonalakban már megismerhettük, hogyan képzeli a Renault-Nissan Szövetség a jövőjét, most a francia fél ismertette a Renaulution nevű, a közeljövőre vonatkozó elképzeléseit. Ezt három szakaszra osztották fel:
2021 – 2023 Újjáélesztés: az árrés és a készpénzállomány helyreállítása
2021 – 2025 Megújulás: 15 új modellt dobnak piacra
2025 – Forradalom: a technológia, energiagazdálkodás és mobilitás felé eltolt üzleti modell

A teljesítményt már nem piacrészben és eladásban, hanem jövedelmezőségben mérik. A fejlesztési, gyártási és fix költségeket optimalizálják, kihasználják a Szövetségben rejlő lehetőségeket. 2023-ig 3%-ra növelik az árrést, a fejlesztési kiadásokat a bevétel 10%-áról 8%-ára csökkentik, 2025-re 5%-os árrést akarnak elérni.
Az építőkészletek (jelenleg 6 darab) és motorcsaládok (jelenleg 8 darab) számát megfelezik, a Renault Csoport termelésének 80%-a ezt a 3 platformot és 4 motorcsaládot használja majd, a jelenleg fejlesztés alatt álló autók mindegyikét piacra dobják 3 éven belül. A bevezetésre kerülő autók fele akkumulátoros-elektromos modell lesz, a kínálat 35%-a hibrid hajtást kap 2025-re. A gyártási kapacitást a 2019-es 4 millió/év-ről 2025-re 3,1 millió/évre csökkentik. A nemzetközi jelenlétet a jövedelmező piacokra koncentrálják, egy kalap alá kerül a Dacia és a Renault. A két márka típusai egy építőkészletet használnak majd, a 7 új modellből kettő kompakt lesz, és visszatér majd az európai piacra a Niva. Az Alpine lesz a felelős a sportmodellekért, a Renault Sport (utcai és versenyrészleg egyaránt) is ide kerül, tehát az F-1-es szereplés is az Alpine kiváltsága lesz. Villanymotoros sportkocsit fejlesztenek a Lotus segítségével. Új üzletágként érkezik a Mobilize, amely időjárásálló Twizy-vel és három másik villanyautóval szolgálja ki az autómegosztó/közösségi autó szolgáltatók igényeit.

Luca de Meo, a Groupe Renault elnöke hangsúlyozta: „A Renaulution alapja az, hogy az egész céget a volumen-alapú megközelítés felől a jövedelmezőség-alapú gondolkodás felé toljuk el. Több ez, mint egy irányváltás, ez az üzleti modell igazán mélységi átalakítása. Stabil, egészséges alapokat hoztunk és hozunk is létre a teljesítményünk mellé. Áramvonalasítottuk a működésünket, kezdve a mérnöki tervezéssel, a méreteinket kiigazítottuk ahol kellett, újraosztottuk az erőforrásainkat oda, ahol nagy jövedelmezőségi potenciált és technológiát látunk. Ez a felpörgetett hatékonyság táplálja majd a jövőbeli választékunkat: tech-megközelítésű, elektromos és versenyképes lesz. Ez pedig a márkáinkat erősíti, mindegyik saját, a másiktól élesen különválasztott területet kap, ahol saját maguk lesznek felelősek a jövedelmezőségért és az ügyfelek elégedettségéért. Eddig egy autóipari cég voltunk, erős technológiai megközelítéssel. Ez meg fog változni és egy olyan tech. céggé válunk, amely autókkal foglalkozik. A bevételeink legalább 20%-a 2030-ra szolgáltatásokkal, adatokkal és energiával kapcsolatos tevékenységekből jön majd.”