Végre hivatalos lett a BMW 5-ös sorozat modellfrissítése, amelyet korábban már láthattunk többször is mindenféle álca nélkül. Hát igen, valahogy fel kell hívni a figyelmet arra, hogy lényegében semmi nem történik az autóval…

Érdemi változásként annyit kell említeni, hogy immár a 4.2-es verziószámú iDrive kontroller van az autóban, a limuzin és kombi esetén megnövelték a kardánalagútnál található tárolók (pohártartó és rekesz) méretét, a Gran Turismo esetén a hátsó rész áttervezésével 50 literrel növekedett a csomagtartó befogadóképessége, ami így már 500 literes.

Teljesen LED-es fényszórók is rendelhetőek, és persze vannak új könnyűfém felnik és karosszériaszínek. A Proactive Driving elnevezésű segéd a sebességkorlátozást érzékelve (táblafelismerő) magától lelassítja a kellő tempóra a járművet. Vannak új erőforrások is, a limuzin és a kombi mostantól már 18d-ként is elérhető Európában, a 2,0 literes négyhengeres teljesítménye ez esetben 143 lóerő, amivel a szabványos mérési ciklus szerint 4,5 l/100 km-es átlagot tud az 5-ös sorozat.

Az 520d xDrive összkerékhajtással is rendelhető, az 550i-ben található 4,4 literes V8-as biturbó teljesítményét 50 lóerővel, 450 lóerőre megemelték. Az Egyesült Államokban a modellfrissítéssel egy időben dobják piacra az 535d változatot, a név félrevezető, hiszen jelen esetben csak 255 lóerő teljesítményű, 3,0 literes turbódízelről van szó, nem pedig a hasonló nevű európai 535d-ről, amelyet továbbra is 313 lóerős biturbó dízel hajt.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!