Mind hossz- és kereszt irányú beépítésre a 2,2 literes turbódízelt kapja a Ford Transit, azaz törölték a 2,4 literes, 4 és 5 hengeres dízeleket. A teljesítmény-kínálat szűkült, a 200 lóerős mellett a 85 lóerős motor is megszűnt.

Az alapváltozatokba a jövőben 100 lóerős (310 Nm) lesz a dízel, és hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó csatlakozik hozzá. A következő lépcsőfok, a 125 lóerő (330 és 350 Nm) első-/hátsó/összkerékhajtással is választható, a 135 lóerős (355 Nm) szint az autóbuszok számára van fenntartva. A 140 lóerő (350 Nm) elsőkerékhajtással választható, a 155 lóerős (385 Nm) csúcs-szint hátsókerékhajtású Transitokhoz érhető el. Az összes erőforrás teljesíti az Euro 5-ös előírásokat.