Jelenleg még a Kinetic Design elnevezésű formavilág korát éljük a Ford esetén, azonban már 2012-ben utcára dobják azt az autót, amely elsőként már az új formavilág alapján készült. Utóbbiról a Frankfurtban bemutatkozó Evos tanulmányautó segítségével alkothatunk képet.

Forradalmi változások helyett egyébként a J Mays vezető formatervező körül dolgozó csapat inkább csak leegyszerűsítette a Kinetic Design-t, ennek megfelelően a jövőben nem számíthatunk olyan dolgokra, mint az ötajtós Focus hátsója. Az Evos egyébként egy, a Focus padlólemezére épülő sportkupét mintáz, amiből könnyedén lehet valóság is.

A belső tér már meglepően szériaközeli a Focus kupé esetén A belső tér már meglepően szériaközeli a Focus kupé esetén

Egyrészt a kompakt autó aktuális generációjából már nem készül háromajtós változat, másrészt egyre több a piacon a kompakt sportkupé, azaz lehet pénzt keresni ilyen autókkal. Azonban néhány változásra mindenképpen szükség lesz, még ha az utastér már lényegében a végleges képet mutatja: a felfelé nyíló, az autó egész oldalát szabaddá tevő ajtókat el kell felejtenünk, és B oszlop is kerül majd a karosszériára. A bemutató alkalmával majd műszaki részleteket is elárulnak maja a Ford Evos tanulmányról.

Alig van olyan karosszériaelem, ami nem nyitható a Ford Evos-on Alig van olyan karosszériaelem, ami nem nyitható a Ford Evos-on