Benzin- és biturbó motorral lehetett kezdetben választani az Opel Insignia sorozat csúcsmodelljét, a GSi-t, azonban a 260 lóerős benzines hamar búcsúzott, egyedül a 210 lóerős biturbó dízelt hagyva hátra. A modellfrissítésnél egy új fejlesztésű, 230 lóerős benzinest kap a típus, és a korábbi nyolcfokozatú helyett már kilencfokozatú az automatikus váltó, a Twinster fantázianevű, a hátsó differenciálművet nélkülöző összkerékhajtás továbbra is ott van a fedélzeten. Ennél a rendszernél két lamellás tengelykapcsolót használnak, és finomhangolták a rendszer működését.

A lengéscsillapítást, a kormányzást, a gázvételt és az automatikus váltóművet szintén elektronika hangolja a helyzet szerint – a kényelmestől a sportosig. Az ESP Off kapcsoló kétszeri megnyomásával lehet megszabadulni az elektronikus póráztól Competition üzemmódban, és szabadon lehet élvezni a teljesítményt. A Nürburgring-Nordschleifén kapta meg finomhangolását az Insignia GSi. Új az elektrohidraulikus fékrendszer, amely elöl négydugattyús Brembo nyergeket használ, és a korábbinál jobb pedálérzetet biztosít, és könnyebbé teszi az összkerékhajtás működéséhez szükséges fékszabályozást.