A piaci rajtnál csak kis turbós benzinesekkel volt elérhető a Honda Civic legújabb generációja, második körben pedig a mindent verő Type R változatot készítették el, csak a harmadik hullámban, egészen pontosan 2018 márciusában érkezik meg a dízel.

Az 1,6 literes négyhengerest alaposan átdolgozták, a blokkra került pár új merevítőborda, aminek köszönhetően javult a járáskultúra, az AdBlue adalékos kipufogórendszer nagyobb méretű, és több nemesfémet (ezüst, platina és neodímium) tartalmazó katalizátort kap. Az 1597 köbcentis négyhengeres legnagyobb teljesítménye 120 LE 4000/percnél, maximális nyomatéka 300 Nm 2000/percnél, egyedüliként hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval adják, amivel 10,4 másodpercig tart a 0-100 km/h sprintidő. Ezt az erőforrást már az új, valós forgalomban végzett WLTP ciklus szerint vizsgálták, így jött ki a Honda saját mérései szerint 3,7 l/100 km-es szabványos átlag – ez a legkisebb kerékkel és tömeggel rendelkező változatra igaz.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!