Az autógyártók ádáz harcot folytatnak a vásárlókért, ezen a téren különösen büszkék azokra a számokra, amelyek azt mutatják, mennyi vásárlót tudnak tartósan magukhoz láncolni a termékeikkel, azaz hány visszatérő ügyfelük van. Az Egyesült Államokban különösen a nyolcvanas évek óta tartják nagyon fontosnak ezt a mutatószámot azért, mert akkor tarolták le a piacot a külföldi – jellemzően japán – gyártók, és azóta folyik különösen kiélezett harc az ügyfelekért.

Az amerikai gyártók erőfeszítései ellenére a leglojálisabb vásárlói (67,7 %) a Subaru márkának vannak, de szorosan követi a második helyen a Ford (66,7 %), majd a Mercedes (65,1 %) következik. Az autójukat részletre vásárlók lojálisabbak (69 %) a márkájukhoz, mint azok, akik készpénzben fizetnek (56,9 %), az Experian megjegyzi, hogy rekord-magas, 27 százalékos azoknak a magánembereknek az aránya, akik részletre veszik autójukat. Ez annak köszönhető, hogy a gyártók által kidolgozott konstrukciók egyre kedvezőbb feltételeket biztosítanak, mert az éveken át a márkakereskedéshez kötött ügyfelet nagyobb valószínűséggel tartják meg.

Márkahűség az USA piacán (2016)

Subaru, 67.7 % Ford, 66.7 % Mercedes-Benz, 65.1 % Toyota, 63.5 % Kia, 63.2 % Hyundai, 61.3 % Nissan, 61.1 % Chevrolet, 60.7 % Lexus, 60.7 % Honda, 59.9 %

Az érem másik oldala, hogy vannak olyan autómárkák és modellek, amelyeket élből elutasítanak az ügyfelek. Sokan egyszerűen valami újra vágynak az előző autójuk után, azért szakítanak mindenképpen az addigi márkával. A válaszadók 55 százaléka a műszaki hibák miatt vált, 17 százalék úgy nyilatkozott, a megbízhatatlanság miatt zártak ki a választásból márkát. A megbízhatatlansági előítéletek alapján az USA-gyártók termékeit (24 %), az európai márkákat (13 %) és az ázsiai márkákat (12 %) hanyagolják a vásárlók. A megkérdezettek 59 százaléka szerint egyébként a legfontosabb döntési szempont az autó megjelenése, és ugyanez elmondható arra is, miért nem az adott autó mellett dönt valaki, azaz elriasztja a megjelenés (31 %). A potenciális vásárlónak nem tetsző belső tér a megkérdezettek 18 %-ánál kizáró ok.

Típushűség az USA piacán (2016)

Range Rover, 48,2 % Mercedes Benz S-osztály, 46,6 % Lincoln MKZ, 44,8 % Mercedes-Benz 2500 Sprinter Van, 44,8 % Nissan Leaf, 44 % Ram 1500, 42,9 % Lexus RX 350, 42,7 % Hyundai Genesis, 42,5 % Kia Soul, 42 % Subaru Forester, 41,1 %

Azzal magyarázható, hogy az egyes típusok iránti hűség sokkal alacsonyabb, mint a márkahűség, hogy az évek során sokszor eltérő autót választanak a vásárlók aktuális életkörülményeiknek megfelelően, például nagyobb autót választanak, ha gyermekük születik, és kisebbre váltanak, ha azok már kirepülnek a házból.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!