A 2023-as modellévtől kezdve már Észak-Amerikában is külön karakterű modelleket kínálnak az arrafelé Escape néven árult szabadidő-autóból, a normál mellett már elérhető az ST-Line megjelenés is – ST-Line, ST-Line Select és ST-Line Elite formában. Arra gondosan ügyeltek, hogy a padlólemez-társ és hangsúlyozottan terepjáróként forgalmazott Bronco Sport-tól továbbra is jól elkülönüljön az Escape, amelynél új elem, hogy a fényszórókat világító LED-csíkkal kötik össze.

Az utastérben az eddiginél nagyobb méretű, 13,2 colos képátlójú érintőképernyő kerül középre, az ST-Line piros díszvarrással feldobott fekete belsőt kap, az összes Escape közös vonása a sínen tologatható hátsó üléspad, amelynek segítségével a hátsó lábtér mérete megnövelhető a csomagtér rovására. Bővült a vezetőtámogató rendszerek sora, ami azt jelenti, hogy az európai modellben elérhető rendszerek immár Észak-Amerikában is választhatóak.

Az alapmotor az 1,5-ös 4 hengeres EcoBoost turbó 182 lóerővel, az opciós 2,0 literes turbómotor 253 lóerős, az öntöltő hibrid hajtás és a hálózatról tölthető hibrid hajtás 2,5 literes szívómotort és villanymotort használ, a rendszerteljesítmény 213 lóerő; az összkerékhajtás feláras extra. A Plug-In hajtásnál 59 km-es az elektromos hatótávolság, 240 voltos feszültségű konnektorról 3,5 óra alatt lehet feltölteni a telepet.