1991-ben az Indianapolis 500-as verseny felvezetőautójaként debütált a Dodge Viper, miután a UAW szakszervezet tiltakozott az ellen, hogy a Japánban gyártott Dodge Stealth (a Mitsubishi 3000GT testvére) álljon a mezőny élére. Az akkor a Chryslerhez tartozó Lamborghini segítségével készült a teljesen alumínium, 8,0 literes lökettérfogatú V10-es, amiből ennek ellenére csak 400 lóerőt sikerült kicsikarni…

Noha két hivatalos generációváltás is volt az évek során, maga a padlólemez és a technika nem sokat változott, ezért is kellett most nyugdíjazni a sportkocsit. Egyszerűen nem lehet gazdaságosan belerakni a legújabb előírásoknak megfelelő oldallégzsákokat. Ralph Gilles, az FCA vezető formatervezője búcsúztatta el a legendás autót az Instagram oldalára feltöltött képekkel. Az utolsó példány egy piros színű kupé, ami a gyár tulajdonában marad, egyébként a gyártás leállításának bejelentése óta eltelt 15 hónap során a legyártott autók túlnyomó többsége American Club Racer kivitel volt.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!