Felülről építkezik a Mercedes-Benz, ha elektromos személyautókról van szó, az EQS nevű luxusautó után most az EQE nevű villanymotoros üzleti limuzint mutatta be; a név végén szereplő betű arra utal, hogy a stuttgartiak a jövő E-osztályaként tekintenek az autóra. Sokkal lendületesebb a megjelenés azáltal, hogy kevesebb hely kell a technikának, bár a bővülés nem olyan drámai, mint amit a látvány sugall. Amíg a hossz kvázi egyforma (E-osztály 4923 mm, az EQE 4946 mm), addig a tengelytávolságban az új autó vezet 181 mm-rel (E-osztály 2939 mm, EQE 3120 mm), mégis „csak” 80 mm-rel jut több hely az utasoknak.

Az EQE lesz az első Mercedes-Benz, amelyet teljes egészében újrahasznosított acélból készítenek, a gyártástechnológia különlegessége, hogy már a karosszéria összeállítása során kerülnek hangszigetelő anyagok a lemezek közé, nem fényezés után, ahogy az manapság megszokott. A hajtómotor(oka)t teljesen beburkolják habból készített szövettel, ráadásul ezek különösen rugalmas betétet tartalmazó csapágyakkal rögzítik a vázhoz.

A kocsi elején nagy méretű műanyag panelt látunk nagy méretű csillaggal, emögött rejtőznek a vezetőtámogató rendszerek különböző érzékelői, majd következik a nagy ívű tető, a 430 literes csomagtér ebben a kategóriában szűknek számít. Felár ellenében itt is választható lesz az egész műszerfalat képernyőként használó MBUX Hyperscreen, a továbbfejlesztett digitális segéd már 27 nyelven képes beszédfelismerésre – a magyar nincs köztük. A 141 cm széles üvegpanelt 650°C-on speciális eljárással formázzák, hogy az torzítás mentesen jelenítse meg az alá rejtett monitorok képét, németes alapossággal még azt is kiszámolták, hogy 2432,11 négyzetcentiméteres felületet jelent ez az óriáskijelző, az ezt kiszolgáló számítógép nyolc processzormagot és 24 Gb RAM memóriát használ.

Az óriási monitor mellett is bőven lesz lehetőség a pénz költésére, ennél az autónál felár ellenében adják a légrugózást, be lehet fizetni összkerék-kormányzásra is (alapból 4,5°-os kerékelfordulást adnak, de előfizetéssel akár 10°-os kerékelfordulás is elérhető), a Digital Light fényszóróra, de különleges hangélmény (Morajló Pulzus) is választható. Szintén előfizetéssel lehet majd hozzájutni a „fiatal vezető” csomaghoz, ami csökkentett teljesítményt jelent. A hajtásláncról egyelőre nem árultak el sokat, kezdetben lesz az EQE 350, amelynek hátsó kerekeit 292 LE/530 Nm-es villanymotor hajtja, ezenkívül lesz egy második modell a piaci bevezetésnél, később lesz kétmotoros összkerékhajtás és egy 680 lóerő körüli sportváltozat is. A padlóba épített akkumulátor 90 kWh kapacitású, legfeljebb 170 kW teljesítményű villámtöltést képes fogadni, a WLTP-számítás szerint az EQE 350 hatótávolsága 545-660 km. Maximális teljesítményű töltésnél 15 perc alatt lehet 250 km-nyi energiát vételezni.