2016-ban adta el történelmének legtöbb szabadidő-autóját a Ford, és szeretnék tovább folytatni ezt a sikerszériát. Ennek érdekében frissítik fel az Edge nevű szabadidő-autó megjelenését és technikáját, a Detroiti Autószalonon esedékes premiert követően a harmadik negyedévben kezdik az európai exportot, Magyarországra novemberben érkeznek meg az első példányok. A forma átalakításán kívül mi az EcoBlue dízel-generációra számíthatunk; az európai flottafogyasztás kordában tartása miatt a 2.7 literes EcoBoost nem jut el hozzánk, pláne nem ST-változatban.

Átrajzolták az orr megjelenését, LED-es technológiára váltanak a keskenyebb fényszórók, amelyek már nem érnek hozzá a hűtőrácshoz, csökkent az alsó fekete betét mérete, a ködlámpa-fészeknél immár L alakú lámpákat lehet látni. Hátul teljesen új a csomagtérfedél, itt is átalakultak a lámpák a LED-es technológiára váltás során, és ezeket immár egy apró krómcsík köti össze.

A műszerfal újdonsága, hogy előválasztó-kar helyett immár forgókapcsolóval kell vezérelni az automatikus váltót – utóbbi immár 8 fokozatú –, ezzel párhuzamosan átalakították az ülések közötti részt, ahol például a felár ellenében rendelhető vezetéknélküli telefontöltő is megtalálható, extraként kérhető 12 hangszórós B&O Play hifi. A technika újdonsága a korábban már említett új váltón kívül a 2,0 literes EcoBoost 5 lóerős teljesítménynövekedése (250 LE), illetve ütközés utáni fékaktiválás került a szériafelszerelések közé, felár ellenében kikerülési kormányzás-segéd is rendelhető, a megállásig fékező ás újrainduló távolságtartó tempomat pedig sávtartó funkcióval tud többet.

Teljesen új elem a kínálatban az Edge ST nevű sportmodell, amely a Ford Performance műhely mérnökeinek alkotása. A legfontosabb újdonság, hogy a 2,7 literes V6-os biturbót áthangolták, így 335 LE/515 Nm a teljesítménye – ennél a modellnél alapáron jár az egyébként feláras összkerékhajtás, itt ráadásul vízhűtésű a központi differenciálmű –, és a felfüggesztést is áthangolták. Sport üzemmódba kapcsolva élénkebb gázreakciót, sportosabb program szerint működő váltót, nagyobb motorféket és jobb kipufogóhangot kap az ember, nagyobb oldaltartásúak az első ülések.

Pár apró, a karosszéria színére fényezett toldattal alakítják át a megjelenést, a legdrámaibb hatást a méhsejt-mintájú hűtőrács kelti, ezen kívül még az alsó légbeömlő méretét növelték meg annak érdekében, hogy még extrém tempónál se boruljon fel a motor hőháztartása. Hátul nem kerek, hanem szögletes kipufogó-végződéseket látunk, és itt nincs krómcsík a csomagtérfedélen. A nagy száguldozásnál egyébként nem érdemes elfelejteni, hogy csak felár ellenében adják a nagyobb teljesítményű fékrendszert és a nyári abroncsokat – az USA-ban négyévszakos gumikkal szerelik alaphelyzetben a Ford Edge ST-t.