November 6-án indul a bochumi Opel autógyár felszámolásával kapcsolatban induló árverés, és egészen november 20-ig várja a felkínált vagyontárgyakra az ajánlatokat a Maynards aukciós ház. A termelés csak december 12-én fejeződik be, akkor gördül majd le az utolsó autó a szerelőszalagról.

A gyárban működő 50 darab présgép – köztük a legelső, a gyár 1962-es felavatásakor üzembe helyezett és a mai napig használt példányok is – mellet a karosszériaüzemben található robotok 80 százaléka is ott van az árverésre kínált dolgok között, meg olyan különleges tételek is, mint az üzemi tűzoltóság vagy épp a kantin teljes felszereléssel együtt. Néhány teljesen felszerelt laboratórium és az egészségügyi állomás is megvásárolható, de alapvetően termelőeszközökre szorítkozik az árverés.

Maga a szerelőszalag és néhány robot marad az Opel tulajdonában, azokat a többi autógyárába telepíti át a cég. A bochumi üzem bezárásával párhuzamosan befejezik a Zafira Classic sorozatgyártását, a Zafir Tourer termelését pedig Rüsselsheimbe viszik át. Az Opel 1995-1999 között 1,7 milliárd eurót költött a bochumi gyár modernizálására, ennek megfelelően a gépek jó állapotúak, de a Maynards aukciós ház nem kívánta megnevezni, mekkora bevételre számítanak. Azt azonban elárulták, hogy Kelet-Európából, Törökországból, Indiából és Thaiföldről voltak már érdeklődők.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!