A Chevrolet Volt bemutatkozásakor sokáig elektromos autóként hivatkozott rá a GM, és csak a piacra dobáskor derült ki az igazság, hogy egy hatótáv-növelővel ellátott kábeles hibridből van szó. Két villany- és egy benzinmotor hajtja az első kerekeket, és ez a felállás a második generációnál se változott.

A belső égésű motor egy 1,5-ös, 101 lóerős négyhengeres, ami már 87 oktános benzinnel is megelégszik, a fő hajtó villanymotor 149 lóerős, a generátor/indítómotor 60 lóerős – 50 kg-ot faragtak le a hajtás tömegéből. A rendszerteljesítmény 149 lóerő/398 Nm. Az LG Chem szakemberei mindezt kiegészítették egy továbbfejlesztett T alakú akkumulátor-csomaggal, amely 288 helyett csak 192 áll és 18,4 kWh kapacitású, így elektromos üzemmódban a szabványos fogyasztással számolva 80 km távolságra tud eljutni az autó.

A karosszériánál az volt a cél, hogy az alacsony légellenállás megőrzése mellett hagyományosabb legyen a megjelenés. A belső térben is visszavettek a stílusból, a vásárlók által nem szeretett érintésérzékeny felületek helyett normál kapcsolók/érintőképernyő segítségével vezérelhető az autó. Kapott ugyan egy harmadik ülőhelyet a második sor, de aki kipróbálta azt, örült annak, ha már 10 másodperc után is menekülhetett onnan – púpon kell ülni, terpeszben lévő lábakkal, a fejtér itt minimális és nincs fejtámla sem. A Chevrolet Volt használhatóságot a fölösleges ötödik ülőhely mellett a csomagtér padlója helyett immár annak oldalában tárolt töltőkábellel javították.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!