Meghaladta már az idő a törvényi előírásokat, amely egyfelől kényelmetlenséget, másfelől nagyon is valós életveszélyt jelent az autósok többségének. Arról van szó, hogy ma már nem ritka, hogy a tükröket is figyelembe véve több, mint 2 méter széles az autó.

Az ADAC német autósklub szerint ez csak bosszantó abban az esetben, ha mondjuk azzal szembesül az ember, hogy a parkolóházban alig tudja magát kipréselni az ajtón, olyan szűk a rendelkezésre álló hely – pedig ő és a szomszédja is a kijelöl hely közepén parkol. Mindez annak köszönhető, hogy leginkább a biztonság javítása miatt egyre szélesebbek az autók, hiszen a mérnökök az oldalirányú ütközés esetén dolgozó gyűrődőzóna méretét igyekeznek növelni – ennek pedig az a vége, hogy már kisautók is meghaladják a 2 méteres szélességet. Persze mindez nyitott tükrökkel értendő, hiszen a gyakorlatban is így használja az ember az autót.

Néhány példa 2 méternél szélesebb autóra

Dacia Duster 0,5 cm Peugeot 208 0,5 cm Mercedes B-osztály 1,0 cm Ford Focus 1,5 cm Opel Astra 2,0 cm Toyota Yaris 2,0 cm Mercedes GLK 2,5 cm Škoda Octavia 2,5 cm Volkswagen golf 3,0 cm Honda Jazz 4,0 cm Kia Ceed 4,5 cm Mercedes CLA 4,5 cm Mazda3 6,5 cm Chevrolet Cruze 7,0 cm Citroën Berlingo 8,5 cm Ford Mondeo 10 cm Citroën C4 Picasso 12,0 cm Fiat Dobló 12,6 cm

A szűk parkolóhely jelentette kellemetlenségnél azonban sokkal veszélyesebb az útépítéseknél tapasztalt gyakorlat. A gyorsforgalmi utakon úgy próbálják meg minimalizálni a közlekedés akadályozását, hogy sávelhúzással és sávszűkítéssel valósítanak meg terelést, ahol jellemzően 2 méter széles a belső sáv. Sokan úgy vannak ezzel, hogy a személyautó még elfér ott, pedig ez egyáltalán nem igaz. Az ADAC úgy véli, a szabvány parkolóhely-méretet 2,5 méter szélesre kellene növelni, és az útépítéseknél se lenne szabad ez alá menni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!