Műszakilag a Tucson testvérmodellje a Hyundai Santa Cruz nevű önhordó karosszériás, duplafülkés pickup, amelynek az orrán egyenesebbre vették a sok szegmenses menetfényt. Már kétféle lökhárítót kínálnak, amíg korábban az XRT modell csak megjelenési csomag volt, a frissítés után már terepmintás abroncsokat és nagyobb első-hátsó terepszöget adó lökhárítókat kap ez a változat.

Az igazi változás bent van, ahol a friss Tucsonból ismerős nagypanelos műszerfalat találunk, akár 2 darab 12,3 colos képátlójú kijelzővel – a sajtófotókon is ez látható, de mindkét esetben ez a feláras képernyőméret. Átvariálták a fizikai kapcsolókat a könnyebb használat érdekében, új a kormánykerék, vezetéknélküli telefoncsatlakoztatást kínálnak minden felszereltségnél, és van ujjnyom-olvasó is – alkalmazásboltban való vásárláshoz ezzel tudja magát azonosítani a használó.

Alapmotorként a 2,5 literes szívómotort kínálják (191 LE/245 Nm) 8 fokozatú automatikus váltóval, opciós a 2,5 literes turbómotor (281 LE/421 Nm), amihez már 8 fokozatú duplakuplungos váltót adnak, ennél vannak kapcsolófülek is a manuális beavatkozáshoz. Mindkét esetben feláras az HTRAC összkerékhajtás, folyamatosan változó tengelyek közötti nyomatékelosztással – Sport-módban több nyomatékot küld hátra a rendszer. A felfrissített Hyundai Santa Cruz árait később adják közre.