Tavaly nyáron Berlinben kezdte meg a működését a WeShare nevű autómegosztó, már 1500 autóra növelték az e-up! és e-Golf modellekből álló flottát, amellyel ötvenezer regisztrált ügyfelet szolgálnak ki. Prágában és Budapesten a WeShare a ŠKODA-val működik együtt. Prágában és Hamburgban már az év elején működni kezd a szolgáltatás, tavasszal Párizs és Madrid következik, Budapest, München és Milánó az év hátralevő részében csatlakozik a hálózathoz. A teljes európai flotta 8400 autó lesz. Az év végétől a Volkswageneket használó városokban az ID.3-as villanyautó is megjelenik majd a flottában.
„Számunkra 2020 a jelentős növekedés éve lesz” – mondta Philipp Reth, a WeShare vezérigazgatója. „Biztosak vagyunk abban, hogy az elektromos közösségi autómegosztás hosszú ideig jelentős átmeneti elem lesz a fenntartható, megosztott mobilitás területén az automatizált közlekedési rendszerek felé vezető úton” – tette hozzá Reth. Véleménye szerint a megoldásnak áttörést kell elérnie szélesebb közönséggel és több várossal. „Ezért reméljük, hogy a városoktól támogatást kapunk például a gépjármű-megosztós járművek parkolási díjai vagy új nyilvános helyeken történő autó-megosztási területek kijelölése terén, hogy ösztönözze a potenciális felhasználókat, és az autómegosztást még érdekesebbé és relevánssá tegye”- mondja Reth.

Az elmúlt hat hónapban a WeShare flottája Berlinben több mint hárommillió kilométert teljesített, ami autónként átlagosan napi négy-öt utat jelent. Az egyik legnagyobb kihívás, amellyel a WeShare Berlinben szembesül, az akkumulátor töltése. A nyilvános töltőhálózati infrastruktúra elégtelen rendelkezésre állásának kompenzálása érdekében a Volkswagen AG és a WeShare együttműködést indított a Schwarz Csoporttal. A Schwarz jelenleg összesen 140 nyilvános töltőállomást telepít Berlinben 60 Lidl és 10 Kaufland telephelyen. Együttműködő partnerként a WeShare a boltok nyitvatartási idején kívül kizárólagosan használhatja autómegosztó flottájához a töltőállomásokat.