Épp csak annyit javítottak a Continental GT Speed modellen, hogy arról elmondhassák: a Bentley márka 101 éves fennállásának legdinamikusabb utcai autójáról van szó. A kiindulási alapot jelentő W12-es biturbóval szerelt Continental GT-hez képest 4%-kal emelték meg a motorteljesítményt, ami így 659 lóerő, a maximális nyomaték változatlanul 900 Nm, mindez azt eredményezi, hogy a 0-100 km/óra gyorsulás ideje egy tizeddel, 3,6 másodpercre javul, az elérhető csúcssebesség 335 km/óra. Persze vannak egyéb változások is.

Alaposan belenyúltak a felfüggesztésbe és a hajtásláncba annak érdekében, hogy sportosabb legyen a vezetési élmény. Közvetlenebb áttételezésű lett a kormánygép és ezzel párhuzamosan módosították az összkerék-kormányzást is, a gyár szerint sokkal többet dolgoznak a hátsó kerekek, mint a normál Continental GT esetében. Az összkerékhajtás vezérlést úgy alakították át, hogy több nyomatékot kapjanak a hátsó kerekek, különösen Sport módban. Itt debütál az elektronikus hátsó differenciálzár, amely a több tucatnyi elektronikus rendszer jelét elemezve dönt. A légrugózást és a 48V-os karosszériadőlés-szabályzást is átprogramozták a dinamikusabb vezetési élmény érdekében.

Extraként választható a nagy átmérőjű karbon-kerámia tárcsákat használó fékrendszer, elöl 10, hátul 4 dugattyús nyergekkel, a Bentley állítása szerint végsebességről fékezésnél 10 MJ energiát alakítanak át hővé ezek a tárcsák, és nem utolsósorban 33 kg-mal csökkentik a rugózatlan tömeget az alapáron adott acél fékekhez képest. A váltóvezérlést úgy módosították, hogy jobban kihuzatja a fokozatokat és hamarabb visszakapcsol, és szoftveresen felgyorsították a nyolcfokozatú duplakuplungos váltó működését.

Kívülről a sötét karosszériadíszekről, a mélyre húzott légterelőkről és a 22 colos felnikről lehet felismerni a Bentley Continental GT Speed modellt. Az utastérben bőr/Alcantara a kárpit, 15-féle fő és 11-féle másodlagos színből választhat a megrendelő, csak itt érhető el a sötét alumínium díszbetét.