50 évvel ezelőtt dobta piacra a Subaru az első összkerékhajtású autóját, amelynek a fejlesztése 2 évvel korábban indult – nem a gyárban, hanem az egyik márkakereskedésben. Az egész azzal indult, hogy a Tohoku Electric Power energiaszolgáltató biztonsági őrei kényelmetlen külföldi terepjárókat használtak, amelyekkel ráadásul sok volt a műszaki probléma, amelyek elhárítása sok időt vett igénybe, mert importálni kellett az alkatrészeket. Felmerült tehát az igény egy kényelmes, hazai gyártású összkerékhajtású autóra, ilyen azonban nem volt a piacon.

A Miyagi Subaru márkakereskedést keresték meg az igényükkel, ott pedig meghallgatták az ügyfelet, hogy pontosan mik is az igényei, majd munkához láttak. Fogtak egy nullkilométeres 1000 Van típusú kombit, ami alá aztán a Nissan 510 (Bluebird) hátsó tengelyét építették be, majd módosították a váltót és megkezdték a próbautakat az egyedi konstrukcióval. Ennek során fordultak a Fuji Heavy Industries gyárhoz némi szakmai segítségért, a gyárnak pedig megtetszett az ötlet és az új piac lehetősége is, az 1971-es Tokiói Autószalonon állították ki az 1300G 4WD kombi prototípust, egy évvel később pedig már a Leone 4WD Estate Van szériaváltozatot üdvözölhették a vásárlók – élükön a Tohoku Electric Power-rel.

A Fuji Heavy Industries mérnökei egyébként épp csak a legszükségesebb módosításokat hajtották végre a márkakereskedésben összerakott konstrukción, így lehet az, hogy például egészen a közelmúltig olyan hátsó differenciálművet használtak a Subaru modelljei, amely csereszabatos (az áttétel is megegyezik) például a 240Z- differenciálművével – persze a hídtest mérete eltérő, de a fogaskerekeket át lehet építeni. A Miyagi Subaru az 50 éves évfordulóra egy korai, összkerékhajtású autót akart felújítani, de csak egy 45 éves FF-1-es kombit találtak, ráadásul a munkát külső körülmények hátráltatták – a koronavírus miatti lezárások mellett egy, a Richter-skála szerint 6-os erősségű földrengés is sújtotta a márkakereskedést, így nem készültek időben a munkával, de ígérik, hogy szeptemberben már újra gyári állapotában tündököl majd az autó.