A 2004-ben a Genfi Autószalonon leleplezett Fiat Trepiuno tanulmány előlegezte meg az újjászületett Fiat 500-ast, a 3+1 név annál az autónál az utastér kialakítására utalt, azaz hogy három teljes értékű és egy kiegészítő ülés (a vezető mögött) van az utastérben. Az akkumulátoros-elektromos Fiat 500-asnál a harmadik karosszériaváltozat jelzésére használják a Trepiuno nevet, jelen esetben az ajtók számára utalva.

Márciusban ismerhettük meg az 500C félkabriót, júniusban a zárt karosszériás 500-ast, most pedig az utóbbi alapján egy jobb oldali fél ajtószárnnyal kiegészített 500 Trepiuno van soron. A több gyermeket szállító szülők életét könnyíti meg a járda felőli oldalon elhelyezett extranagy nyílás, csak az első ajtó kinyitása után tárható fel a hátsó ajtófél, amely a B-oszlopot is magába foglalja. A saját tömeget 30 kg-mal növeli ez a megoldás, Olaszországban 2000 euró a felár.

Az akkumulátoros-elektromos Fiat 500-as másik újdonsága az Action névre keresztelt alapmodell, amelynél az első kerekeket egy 95 lóerő teljesítményű villanymotor hajtja. Ennek a kivitelnek az akkumulátora 42 helyett csak 23,7 kWh kapacitású, a villámtöltés 85 kW helyett csak 50 kW teljesítménnyel végezhető. A WLTP-módszer szerint mért hatótávolság 185 km. Csak a zárt, háromajtós karosszériával választható az Action kivitel, Olaszországban 26 150 eurós indulóár 3750 euróval olcsóbb a 118 lóerős/42 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt Passion változatnál.