Nagyon sikeres a piacon, ezért a Ford Puma megújulása során csak kis mértékben csiszoltak a külsőn, inkább a belső térre fordították a figyelmet. Immár 12 colos képátlójú a központi érintőképernyő, ami a SYNC 4 fejegységhez tartozik, ez több digitális szolgáltatást, vezetéknélküli telefoncsatlakoztatást és 5G kapcsolatot is biztosít az elődjéhez képest. A digitális műszeregység képernyőjét is megnövelték, 12,3 helyett már 12,8 col a képátló.

„Puma tulajdonosok mondták, hogy mennyire is szeretik vezetni a legstílusosabb kis crossovert és azt is, hogy az egyedülálló MegaBox adta lehetőségek közül nap mint nap ismernek meg újabbakat. Azt mondták, hogy egy izgalmas beltérrel és a legfejlettebb csatlakoztatott technológiákkal a Puma egy új szintre lépne. Pontosan ezt valósítottuk meg; előremutató stílus, magával ragadó digitális élmény és ugyanaz a zökkenőmentesen integrált SYNC 4 csatlakoztathatóság, mint a nagyobb modellekben, például az új Ford Kugában. Mindez egy olyan gazdagított és egyszerűsített kínálatban, amely minden eddiginél könnyebbé teszi az ügyfelek új generációja számára, hogy a kalandjaikhoz megfelelő Pumát válasszák” – nyilatkozta Jon Williams, a Ford Blue Europe vezérigazgatója.

A vezető életét nagyobb tudású vezetőtámogató rendszerek – a távolságtartó tempomat már sávtartó funkcióval is bír, körkamera is elérhető – mellett az immár hosszirányban állítható első kartámla teszi kényelmesebbé. Megtartották a 80 literes MegaBox nevű rekeszt (ez egy könnyen takarítható, vízleeresztővel is rendelkező) padló alatti mélyedés, amelynek segítségével akár 115 cm magas tárgyak is szállíthatóak az alaphelyzetben 456 literes csomagtérben. A motorkínálat az 1,0 literes 48 voltos lágyhibrid turbómotort jelenti, ami kézi kapcsolású váltóval 125 lóerős, 7 fokozatú duplakuplungos váltóval 125 vagy 155 lóerős, a szintén a duplakuplungos váltóval adott ST esetén pár másodpercig 170 lóerős – padlógázon összeadódik a benzinmotor és az indítógenerátor teljesítménye. Még az idén bemutatják az akkumulátoros-elektromos hajtású Ford Puma Gen-E változatot is, ennek a sorozatgyártását várhatóan 2025-ben kezdik meg a romániai Craiovában.