Új első lökhárítókat, hűtőrács-betétet és három csíkból álló menetfényt tartalmazó LED-es fényszórókat kap az S-osztályos limuzin, utóbbiak különlegessége, hogy nem vakítja a szembejövőket, és a megfelelő LED-ek kapcsolásával megvilágítja az út mellett lévő gyalogosokat és állatokat a sötétben, megkönnyítve ezzel azok észlelését a vezetőnek.

A vezető előtt immár háromküllős kormány található, amelyen az E-osztályból ismert érintésérzékeny felületeket helyezték el, és nincs már külön bajuszkapcsoló a tempomatnak, kormánykapcsolókkal lehet vezérelni ezt az extrát. Nagyobb felbontásúak lettek a monitorok és immár közös üveglap alatt helyezkednek el, újraszervezték a menüt. A hangulat-állításba beletartozik a szellőzés, az ülések (hűtés/fűtés) és a zenelejátszás is, ha frissítő környezetet választ az utas, akkor például gyorsabb zenéket játszik a számítógép.

Teljesen átalakul a motorkínálat, egyedül a Mercedes-AMG S 65-ben szolgáló 6,0 literes V12-es biturbó marad meg 630 LE/1000 Nm teljesítménnyel, egyébként új az összes egység. Ezek közül kettőről osztottak már most meg információkat, a 4,0 literes V8-as biturbó 469 LE/700 Nm teljesítménnyel kerül az 560-as modellbe, 612 LE/ Nm teljesítménnyel a Mercedes-AMG S 63-ba – utóbbinál újdonság még a 9 fokozatú automatikus váltó megjelenése.

Itt debütál az új fejlesztésű, 2,9 literes soros hathengeres turbódízel, két teljesítménnyel (S 350 d 286 LE/600 Nm, S 400 d 340 LE/700 Nm) és széria 4Matic összkerékhajtással. A soros hathengeres benzinesről még csak általánosságban beszélnek, ezek szerint a turbó mellett elektromos légsűrítőt is kap, indítógenerátorral szerelik szériában, és hálózatról tölthető hibridként is elérhető lesz.

Többet tudnak a segédek, az irányjelző-kar megbökését követően 10 másodpercen belül magától végrehajtja az S-osztály a sávváltást, ha a sofőr tartósan nem veszi ki a részét a vezetésből, akkor az elektronika biztonságosan megállítja az autót, a táblasegéd immár a sávfelismerő kamerával együttműködve felismeri a záróvonalat és azt jelzi is a műszeregységben, zebrához közeledve figyelmeztet a gyalogosokra. A parkolósegéd okostelefonról működik, hossz- és keresztirányú helyre is le lehet parkoltatni az autót kívülről, illetve ki lehet onnan hozni, hogy kényelmesen be lehessen szállni. Júliusban lesz a felfrissített Mercedes-Benz és Mercedes-AMG S-osztály piaci bevezetése, az árak változásáról még nem közöltek információkat.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!