A tulajdonában lévő Daihatsut bízta meg a Toyota a délkelet-ázsiai piacokra szánt kisautó fejlesztésével, amelyet piactól függően Yaris Ativ illetve Agya, illetve Malajziában Perodua Axia néven árultak, és amellyel kapcsolatban egy belső vizsgálat során kiderült, hogy csaltak annak törésteszt-vizsgálatán: az első ajtókárpitot módosították olyan formában, hogy az oldalütközés-teszten az ne törjön szilánkosra (sérülésveszély). Amint kiderült a probléma, a forgalmazást leállították, és amint kifejlesztik az új alkatrészt és az elég nagy számban rendelkezésre áll, az érintett 88 123 autót is visszahívják és kijavítják. Jelenleg még folyik az új kárpit fejlesztése, amelyet a Toyota saját törésteszteken véglegesít, és a hatóságok szakértőinek jelenlétében ismétlik majd meg a forgalomba helyezéshez szükséges törésteszteket az előírásoknak megfelelő ajtókárpittal.
A jövőbeli hasonló problémák elkerülése érdekében a Toyota egy független vizsgálatot is megrendel, amelynek feladata a probléma pontos felderítése és annak az eljárásnak a kidolgozása, amely meggátolja hasonló ügyek kialakulását.