A londoni világpremiert lehetett élőben követni, de a Rolls-Royce Cullinan nevű szabadidő-autót világszerte élőben már megtekinthették a potenciális vásárlók; úgy számolnak, Kína lesz a legnagyobb piac, majd az USA és a Közel-Kelet következik. Az orosz vásárlók is megnyugodhatnak, a 6,75 literes, biturbó V12-es 92-es oktánszámú benzinnel is gond nélkül üzemel majd.

Az indokolta az első szabadidő-autó megalkotását, hogy a vásárlók ma már városon kívül is a lehető legnagyobb luxusban akarnak eljutni céljukhoz, illetve hogy nem akarják, hogy a Bentley egymaga fölözze le a piacnak ezt a meglehetősen nagy nyereséggel kecsegtető szegmensét. Jól áll a Cullinannek a hatalmas méretű hűtőrács, de a karosszéria egyszínű – egyelőre -, és a műszerfalról is hiányzik a Galériának nevezett, művészek által készített betét.

Egyszerű hátsó üléspad is elérhető lesz, amivel családok számára is attraktív lehet az 5341 mm-es hosszúságú szabadidő-autó, illetve első Rolls-Royceként ennél lesz majd lehajtható a hátsó támla – amikor gombnyomásra előredől a támla, a fejtámla kibújik legfelső pozícióba, nehogy nyomot hagyjon az üléstámla bőrkárpitján. Persze a gyár úgy számol, a legtöbben a két darab állítható foteles második sort választják. A csomagtér alaphelyzetben 560 literes, a padló alatt még 40 liter rejtőzik, bővítés után 1930 literes a raktér.

Azzal kompenzálja a magas építést a gyár, hogy beszálláshoz 40 mm-rel lesüllyed a karosszéria, azaz ennyivel magasabban van a haladási szint a parkolásinál. Úgy számolnak, hogy sok tulajdonos saját maga vezeti majd az autót, ezért jó fogású kormánykarikát készítettek. A 6,75 literes V12-es biturbó 563 LE/850 Nm teljesítményű, és ezúttal mind a négy kereket hajtja. Az elektronikus beavatkozóknak köszönhetően különféle terepviszonyokhoz tud igazodni a hajtás, de azért soha nem szabad megfeledkezni arról, hogy egy 2,5 tonnás dobozzal közlekedünk.

A legnagyobb vadonban is kényelemben érezheti magát a Cullinan használója, hiszen extraként rendelhető a felnyitott csomagtérfedél védelmében lévő két pótülés, hasonlót kínált az előző generációs Chrysler/Lancia egyterű is, csak ott kézzel kellett elővarázsolni ezeket az ülőhelyeket. A Rolls-Royce egyébként mindenféle szállítódobozt elkészít a Cullinan csomagterére szabva, legyen szó vadászpuska, vagy épp drón (és a tartozékok) szállításáról. Vételárat nem mondtak, de alaphangon is 90 millió Ft feletti összegről beszélhetünk, és akkor még ott vannak az egyedi kérések…