Amíg mifelénk már a második generációs Sprinter alapos megújítása a nagy hír, Oroszországban épp elindítják az első generációs modell sorozatgyártását, amelyet aztán Mercedes Sprinter Classic néven forgalmaznak majd szeptember elsejétől.

A GAZ gyárban fogják készíteni a járműveket, amelyek alkatrészei 80 százalékban helyben készülnek. Most nyáron 400-600 autós próbaszériát akarnak legyártani, jövőre már 5000 autó a cél, de középtávon akár 25 000 példányt is elő tudnak majd állítani a Nyizsnij Novgorodban található üzemben. A 2,1 literes, 109 lóerős OM646-os dízel helyben (Jaroszlavl-ban, a Jamz gyárban) gyártott változata kerül a motortérbe, a kézi kapcsolású váltót a Mercedes szállítja.

Kezdetben elég korlátozott lesz a választék, csak két tengelytávolság – a nálunk korábban közepes és hosszú – és magas tető van, zárt karosszériával illetve autóbusz kialakítással – 17 vagy 20 személyes beltérrel, illetve van üzleti változat több belső burkolattal és 16 személyes utastérrel. A összes modellben alapfelszerelés lesz az adaptív menetstabilizáló, légzsákot csak a vezető kap.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!