Az Audi hideg égövi tesztjeit a 3600 hektáros területen elterülő KALT 1 kódnéven emlegetett központjában teszteli, hivatalosan a helyszín titkos, rövid netes kereséssel pedig kideríthető, hogy Arvidsjaur városa közelében található a létesítmény, ahol főszezonban – február és március folyamán – mintegy 150 mérnök dolgozik az autók finomhangolásán. Ilyenkor az átlaghőmérséklet -21°C, és a lezárt területen 83 km-nyi út áll a mérnökök rendelkezésére, ezek jó része befagyott felszíni vizeken, 25-30 centis jégrétegen kerül kialakításra.

Most az enyhén álcázott e-tron Sportback-ről közöl némi képi információt a gyár, ezzel kapcsolatban azt érdemes tudni, hogy a megjelenéshez csak minimálisan nyúlnak, azonban a hírek szerint lecserélik a technikát, azaz nagyobb teljesítményű hajtómotorokat építenek be, és az akkumulátor is generációváltáson megy át – már 600 km-es szabványos hatótávolságot emlegetnek, jelenleg 453 km-nél jár az 55 Quattro változat. Azért kell teljes tesztprogramot végezni az új hajtással, mert a menetstabilizáló például nem csak klasszikus módon fékezéssel, de teljesítmény elvétellel is képes befolyásolni az autó állapotát, és az új villanymotorok nem pontosan úgy reagálnak az elektronika parancsára, mint az eddigiek.

A Toyotával megkötött együttműködésnek köszönhetően a BMW is hamarosan piacra dobja a saját tüzelőanyagcellás autóját, amelyet az X5-ös szabadidő-autó alapján valósítanak meg. Hivatalosan már bemutatkozott az iX5-ös, amelyből egy kisebb szériát készítenek még az idén, most arról adnak hírt, hogy már a finomhangolás is a végéhez közeledik, végeztek a hideg éghajlati próbákkal a cég svédországi Arjeplogban található fejlesztőközpontjában. Egészen pontosan -20°C-os hőmérsékleten kellett a prototípusnak a maximális teljesítményt nyújtania, a tüzelőanyagcellás technológia hőmérséklet-érzékeny, ezért fordítottak különös figyelmet ezekre a tesztekre.

A hajtásról a BMW ötödik generációs eDrive villanymotorja gondoskodik 374 lóerős teljesítménnyel, az energiaellátásról 170 lóerő kimenő teljesítményű tüzelőanyagcella gondoskodik; a puffer-akkumulátor jóvoltából áll a sofőr rendelkezésére a közel 400 lóerő. A hidrogéngázt két darab, karbonból készített tartályban tárolja az autó 700 baros nyomáson.

A hideg éghajlat mellett a fékenergia-visszatermelés finomhangolására is ideálisak voltak az északi körülmények, csúszós talajon a menetstabilitást negatívan befolyásolja a túlzottan hirtelen vagy a kelleténél nagyobb mértékben megjelenő fékezőhatás, ezért kell nagy figyelmet fordítani erre.