Egy évvel ezelőtt még H2X Australia néven működött az a startup, ami egy nagyobb tőkeinjekciót követően most H2X Global-ként akar elkezdeni autókat gyártani – egészen pontosan átalakítani. A Warrego néven bemutatott járművük régi ismerős, hiszen a Ford Ranger pickupra épül, és már az idén el akarják kezdeni az összeszerelést. Úgy, hogy még rendes digitális grafikák sincsenek, az átretusált sajtófotókon például rajta hagyták a 3,2 literes turbódízelre utaló jelvényeket…

Öt-tíz éven belül már tízezres nagyságrendben akarnak tüzelőanyagcellás áramforrású elektromos haszonjárműveket készíteni, egészen pontosan átépíteni, hiszen komplett konstrukció helyett csak energiaforrás és hajtáslánc fejlesztéssel foglalkoznak. Az idén kézi munkával raknak össze autókat, amelyekkel aztán elsősorban adatgyűjtést akarnak végezni, Ausztráliából, Malajziából és Hollandiából is vannak megrendeléseik. A H2X tüzelőanyagcellája 70 kW teljesítményű, ezen kívül semmi számot nem közöltek (motorteljesítmény, hatótávolság), csak azt, hogy az ügyfél kívánságának megfelelő karosszériával (normál, nyújtott, dupla fülke) és hajtással (hátsó- vagy összkerékhajtás) rendelkező Ford Rangert képesek átalakítani.