Amíg a Renault Twizy inkább csak egy tetővel ellátott robogó, addig a Honda Micro Commuter elnevezésű alkotása sokkal inkább autó – van rendes ajtaja, ami megvédi az elemektől az utasokat, akik hárman, pardon 1+2-en lehetnek.

A Honda városi autópótléka is csak akkumulátoros-elektromos hajtással létezik, a hátsó kerekeket hajtja az elektromotor, az energiaellátásról egy 15kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor gondoskodik. A csúcssebesség 80 km/óra, a maximális hatótáv 60 km – persze végsebesség közelében haladva jelentősen csökken a megtehető távolság. A viszonylag kis kapacitású telepet a japán 110 V-os hálózatról 3 óra alatt lehet feltölteni, Európában ez az idő megfeleződik a nagyobb hálózati feszültség miatt.

A karosszéria egyébként 2,5 méter hosszú, 1,25 méter széles és 1,45 méter magas, és a vezetőülés mögött oldalra eltolva alakították ki a két utashelyet. Bent egyébként az a legérdekesebb megoldás, hogy műszeregység helyett egy táblaszámítógép van a műszerfal tetején, ami egyszerre tájékoztat a menetinformációkról, navigál, vagy épp zenét játszik. És természetesen kivehető a foglalatból, hiszen az autótól független eszköz. A Honda szerint az európai előírásoknak-igényeknek is tökéletesen megfelel a Micro Commuter, egyelőre azonban nem tudni, tervezik-e a forgalmazását. Talán a Genfi Autószalont követően okosabbak leszünk a témában.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!