Először láthatja a nagyközönség a győri Audi Hungaria újdonságát, a vászontetős A3 Cabriolet-t, amelyhez nagy reményeket fűz a gyár – erről beszélgettünk Thomas Faustmann-nal, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatójával és Gerd Walker-rel, a járműgyártásért felelős ügyvezető igazgatóval.

A jövő héten áll át két műszakos termelésre az új autógyár, tehát a tervnek megfelelően fut fel az A3 Limousine sorozatgyártása. Ehhez csatlakozik majd novemberben az új kabrió (nagyjából mostanra végeztek az előszériákkal), amelynek nincs előre megszabott gyártási volumene; úgy számolnak, hogy szezonban a termelés harmadát adja majd, azon kívül meg 5 százalék körül lesz a részesedése. Az évi 125 000 autós kapacitás elég lesz minden igény kielégítésére, további bővítés majd a TT modellváltása kapcsán lehet aktuális.

Az autógyártás fejlesztésével megnyílt a motorgyár bővítésének lehetősége is, jelenleg minden felmerülő igényt ki tudnak elégíteni, és még így is van tartalék. Jelenleg is a világ legnagyobb motorgyára működik Győrben, és a konszernen belüli egységesítésnek (MQB) köszönhetően a jövőben az itt gyártott erőforrások még több autóba kerülhetnek majd be, a darabszámok növekedésével javulhat a gazdaságosság. A fejlődésnek jelenleg az az egyik korlátja, hogy nincs elég magasan képzett munkaerő. Az Audi Hungaria a maga részéről támogatja az oktatást, de még több mérnökre lenne szükség, hiszen most már nem csak a gyárat, de a nemrég létesített fejlesztőközpontot is el kell látni. Műszaki diploma, német nyelvtudás, szorgalom – ezeket tartják a legfontosabbnak a gyár vezetői.

A gyár jövőjével kapcsolatban egyelőre semmi különlegességre nem számíthatunk. Motorgyártás, szerszámgyártó üzem is van nálunk, meg fejlesztők is, ennek ellenére nincs fölös kapacitás arra, hogy például kis szériás gyártással foglalkozzon az Audi Hungaria – ha megvalósul a Quattro Sports, az Németországban készül majd, nálunk gyártott karosszériaelemekből állítják majd össze a karosszériát, és itt készítik majd a motort is. Ez egyébként nem újdonság, az RS modelleknél jelenleg is így járnak el.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!