Kínában is piacra dobják majd a BMW i almárkájának autóit, az i3-as városi autót és az i8-as sportkocsit, de az ottani vásárlók nem az ilyen autókat kedvelik: a minél nagyobb, annál jobb elv szerint döntenek. Muszáj tehát elektromos szabadidő-autót kínálni, de mivel ilyesmi egyelőre nincs tervben a világ többi részén, a bajorok létrehoztak egy külön almárkát erre a célra Zinoro néven.

Elsőként az 1E elnevezésű autóval lépnek színre, amely az X1-es újrahasznosításával készült. Megszabadultak a veséktől, helyette a helyi vásárlói igényeknek megfelelően még több krómot láthatunk a kocsi orrán, hátul is egy króm díszléccel dobták fel a módosított csomagtér-fedelet, amelyre immár nem lógnak be a lámpák.

Az utastérben még ennyi változás sincs, hiszen épp csak a kormány közepén lévő márkajelzést cserélték ki. Az 1970 kg saját tömegű Zinoro 1E hajtásáról a BMW i3-asban is szolgáló 170 LE/250 Nm teljesítményű elektromotor gondoskodik, a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 130 km/h, a hatótávolság ideális esetben 150 km.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!