Igazi világautó lesz az új Hyundai i20-as, amelynek egyszerre kell megállnia a helyét az európai piacon és a sokkal nagyobb kihívást jelentő és puhább felfüggesztést igénylő régiókban is, úgymint India. Utóbbi piacon ráadásul már tekintélyes autónak számít annak ellenére is, hogy az európainál 4 centivel rövidebb lesz azért, hogy az adózási szempontból fontos 4 métert ne érje el. Erre utal az i20 Elite névválasztás. Arrafelé bizony luxusnak számít a két légzsák meg a blokkolásgátló, mifelénk ez még az alap szintet se üti majd meg.

Az elődhöz képest 4,5 centivel bővült, 2570 mm-es tengelytávolságú padlóra épül az újdonság, a lökhárítóknál fedezhető fel némi eltérés az elsőként bemutatott két változat között, ezen felül az európai autó fényszórója vetítőlencsés, és rendelhető hozzá nyitható üvegtető is. Az európai i20-as részleteiről majd a Párizsi Autószalonon tájékoztatnak, Indiában már nem ilyen szűkszavú volt a premier, ott már ismertek a felszereltségek és motorok is.

Valószínűleg a szubkontinens útjainak minősége miatt kapott 17 centis hasmagasságot az i20 Elite, amely így 1505 mm magasan tetőzik, szélessége 1734 mm, a hossza 3985 mm, az üzemanyagtartály 45 literes, a csomagtér befogadóképessége 285 liter – az európai modellnek 326 litert mondanak, ez nagyjából a pótkerék/defektszett eltérés. Két motorral indul a forgalmazás, nagyobb érdeklődésre tarthat számot az 1,4 literes, 16 szelepes turbódízel, aminek teljesítménye 88,73 lóerő 4000/percnél, maximális nyomatéka 220 Nm 1500-2750/perc között. Az 1,2 literes, változó szelepvezérléses benzines 81,83 lóerőt tud 6000/perc fordulaton, nyomatéka 114,7 Nm 4000/percnél.

Ezek az értékek nagyjából igazak az európai Hyundai i20-asra is, mifelénk szerényebb hasmagasság, felár ellenében választható motorleállító, illetve várhatóan legalább 6 légzsák lesz a fedélzeten, nem is beszélve az elektronikus menetstabilizálóról.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!