Még 2018-ban készült az első V8 Works Defender, a Land Rover Classic műhely által készített, modernizált terepjáró, amely idén az Islay Edition limitált széria erejéig visszatér. Nem teljesen egyedi a kialakítás, hiszen mintának Spencer Wilks – a Land Rover egyik alapítója, a Rover elnöke – 1965-ben gyártott IIa sorozatú autóját vették, amely jelenleg a gyári gyűjtemény tagja: a karosszériát Heritage szürke színűre fényezik, amihez Limestone színű tetőt párosítanak, és nem hiányozhatnak a nagy teherbírású acélfelnik sem, amelyeket szintén Limestone színűre festenek. A klasszikus autót idéző hűtőrácsot, és a régi márkajelzést megjelenítő hátsó sárfogó gumikat is kap az autó, a bal első sárvédőn helyezik el a régi autó rendszámát mutató matricát.

Nem véletlen a névválasztás, azzal a skót Islay szigetre utalnak, ahol a márkaalapító Laggan Estate nevű birtokán tesztelték még 1947-ben a korai prototípusokat, és ahol az anekdota szerint megszületett a márkanév – a birtok vadőre, Ian Duncan mondta a jármű láttán, hogy terepre való Roverről (Land Rover) van szó.

A kiindulási alapot 2012-16 között gyártott autók jelentik, amelyeket teljes felújításnak vetnek alá a Land Rover Classic műhelyben, már megvásárolták az autókat, így azt is lehet tudni, hogy a 30 darabos limitált szériából 17 lesz a rövid 90-es, 13 pedig a hosszú, 7 személyes 110-es. A gyári erőforrás helyére 5,0 literes, 405 lóerő (515 Nm) teljesítményű szívó V8-ast szerelnek, és 8 fokozatú ZF automatát is beépítenek, kényelmesebb haladást ígérő áthangolt felfüggesztést, nagyobb teljesítményű fékeket használnak, a LED-es fényszórók is javítanak az élményen. A 0-96 km/óra gyorsulást 5,6 másodperc alatt teljesíti az átalakított Defender, a végsebesség elektronikusan korlátozott 170 km/óra.

Az utolsó csavarig szétszerelt majd összerakott autó legkülönlegesebb része a belső tér, ahol fekete Windsor-bőrrel borítják az üléseket, az ajtókárpitokat és a tető belső felét, az ülések felső részén megjelenik még az Islay szigetén 1883 óta működő Islay Woollen Mill szövőszéken készített tweed-szövet is. Ennek színei a helyi természeti környezetre utalnak, a kék az ég és az óceán, a lila a hanga, a sárga a mohás-füves sziklák helyettesítője. A lábtér teljes egészét beburkolják a kényelmes padlószőnyeggel, a csomagtér tölgyfa padlót kap – mindkét megoldás a legújabb Range Roverből lehet ismerős. Az első ülések közötti tároló alját az Island szigetén működő Kilchoman szeszfőzde leselejtezett hordójából készítik, a kivehető tálcában egy 110 mm átmérőjű, kör alakú amerikai mogyorófa betétet is elhelyeznek, ami minden autóban egyedi lesz, ennek a peremén lévő felirat árulkodik az Islay Edition különlegességéről. A Kilchoman szeszfőzdét Spencer Wilks unokája, Kathy Wills alapította a férjével együtt 2005-ben, és a limitált széria kedvéért készítettek egy 639 nevű whiskyt, amelyből 1-1 palackot mellékelnek az autóhoz. A Land Rover Defender Works V8 Islay Edition ára 230 000 illetve 245 000 font (97,7 millió illetve 104 millió Ft) annak függvényében, hogy a rövid 90-es vagy a hosszú 110-es karosszériát választja az ügyfél.