Jelentős fennakadásokat okozott a norvégiai Tesla-tulajdonosoknak, hogy egy tűzeset miatt egy vidéki Supercharger töltőt több hónapra lekapcsoltak. Már egy ideje újra működik az állomás, és most az autógyár is befejezte a vizsgálatot, amely ugyanarra a következtetésre jutott, mint a tűzoltóság: nem a töltővel, hanem az autóval volt baj.

Mondjuk annyiból nem meglepő ez a következtetés, hogy a Supercharger töltő épségben maradt, ellenben a tűzoltók hagyták kiégni a nagyfeszültségű kábelhez csatlakoztatott Model S-t. Szóval nem találtak hibát a töltőberendezésben, úgyhogy jobb híján az a következtetés, hogy zárlatos lett az autó elosztója – a Supercharger számítógépen megőrzött naplóban találtak arra utalást, hogy rövidzárlat miatt automatikusan lekapcsolt a töltés. A Tesla azzal próbálja nyugtatni az ügyfeleket, hogy hamarosan olyan szoftverfrissítést kap az autó, hogy az eleve nem hagyja majd a töltés megindulását, ha rövidzárlatot érzékel a fedélzeti elektronika, nem csak a töltőben lesz meg ez a biztonsági funkció – ha ez ilyen egyszerűen megvalósítható, akkor miért nem gondoltak erre már rögtön a Model S piacra dobásakor?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!