Meglepő módon nem sokat változtattak a Jaguar XF típus megjelenésén a generációváltás során, épp csak egy kicsit sarkosabbak lettek a vonalak, no és nagyobb a hűtőrács. Ian Callum szerint az volt a nehéz, hogy egyszerű formát akart, ami azért kifejezi a márkára jellemző sportosságot. Közben még az utastér méretét is sikerült növelni, a hátsó sorban a fej- és lábtér mérete egyaránt nagyobb lett.

Az XE-nél debütált új alumínium térváz megnövelt méretű változatát használják az XF-nél is, ami az elődhöz képest 190 kg-os tömegcsökkenést eredményez, és ennek köszönhetően átlagosan 80 kg-mal könnyebb a piacon lévő vetélytársainál az autó. A Jaguar-Land Rover legújabb fejlesztései is itt debütálnak: teljesen LED-es fényszóró mellett az InControl Touch Pro érintőképernyős kommunikáció rendszer is rendelhető.

Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros független felfüggesztés dolgozik, majdnem 50:50 százalékos tömegeloszlást sikerült elérniük a mérnököknek, a kormányszervo elektromos. Egyelőre csak néhány erőforrást jelentettek be az új XF-hez, a teljes kínálatot majd április 1-én ismerhetjük meg. Európában az Ingenium 2,0 literes dízel lesz az alap, ami 167 LE/380 Nm és 180 LE/430 Nm teljesítménnyel is választható lesz – 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltóval vagy 8 fokozatú automatával. Ezen kívül 3,0 literes, 300 LE/700 Nm csúcsteljesítményű biturbó-dízelt és 3,0 literes, 380 LE/450 Nm teljesítményű kompresszoros benzinesről volt szó a bemutató kapcsán.

Utóbbira egyébként a Temze folyó fölött kifeszített kötélpályán került sor, Kim Dowell kaszkadőr-sofőr vezette az autót a 34 mm-es átmérőjű drótkötélből készített 240 méteres pályán.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!