Dr. Kolin Colles irányításával születik újjá Németországban az első F-1-es világbajnokságot megnyerő Vanwall, alapvetően a versenyzésre koncentrálnak, a 2023-as szezonban például már Floyd Vanwall néven indul a csapat az LMP szabályoknak megfelelően 680 lóerős rendszerteljesítményű plug-in hibrid versenyautóval, aminek az utcai változatán is dolgoznak. Azonban eközben is sikerült elég energiát találni arra, hogy egy 2 hajtómotoros, összkerékhajtású kompakt villanyautót fejlesszenek.

A Vandervell névvel az istálló alapítójának/névadójának és a márkanév Van-részét adó Tony Vandervell-nek állítanak emléket. A forma szögletes, látható karbon légterelők és a márka eredetére utaló – aktuálisan német központú a cég – sötétzöld fényezés jellemzi az autót, ami 22 colos felniken gördül majd. Az utastérről csak leírás van, eszerint bőr és látható karbon lesz majd mindenfelé a versenysportra utaló belsőben, és természetesen tágas lesz a 4 oldalajtón át megközelíthető belső, és külön fedélen át lehet hozzáférni a csomagtérhez.

Az alapmodell a Vandervell S lesz 2 hajtómotorral és 320 lóerős rendszerteljesítménnyel, nagyjából 450 km-es szabványos hatótávolsággal, 4,9 másodperces 0-100 km/óra gyorsulással és 185 km/órás végsebességgel. A Vandervell S Plus már 580 lóerőt tud, a hatótávolsága 420 km körül lesz, a 0-100 km/óra gyorsulás 3,4 másodperc alatt megvan és 265 km/óra a csúcssebesség. Azt nem árulták el, milyen műszaki alapra építik fel az autót, de azt igen, hogy abból 500 darabot készítenek majd a cég németországi Gredingben található műhelyében. Az alapár 128 000 euró adók nélkül, ezért a pénzért szabad színválasztás és 5 belső hangulat áll majd az ügyfél rendelkezésére, egyedi kívánságokat is megvalósítanak majd a megfelelő felár ellenében, az S Plus változat árát nem árulták el.