A statisztika egy olyan tudomány, amelynek segítségével mindent meg lehet magyarázni. A legjobb példa erre az USA-ban működő Strategic Vision elnevezésű elemzőcég legújabb felmérése, amely a JD Power felméréshez hasonlóan az autók minőségét vizsgálja. Amíg azonban utóbbinál a Ford és a Volkswagen leszerepelt, addig előbbinél az élen végeztek. Hiogyan lehetséges ez?

Mindkét cég módszerében közös, hogy az eredményeket a vásárlók megkérdezése alapján hozták ki. A JD Power hosszú évek óta irányadónak tekintett kutatásában csak és kizárólag a minőségi problémákra koncentrálnak, ennek megfelelően a Ford a SYNC rendszer problémái miatt (újabban már emberi operátorokat is alkalmaznak, olyan sok gondot okozott a számítógépes menü) az ötödikről a 23. helyre esett vissza, a sok apró, bosszantó hiba miatt a Volkswagen meg hagyományosan a lista végén kullog. A Strategic Vision nem vitatja ezeknek a minőségi problémáknak a meglétét, de ők az autóvásárló számára nyújtott „pozitív élményeket” is beleveszi a felmérésbe, azaz azt is nézi, mennyire kívánatos autókat lehet megvásárolni az adott márka szalonjaiban. Máris kellemesebb érzés soron kívüli javításra vinni az autónkat, ha javítás közben nem unatkozunk…