1895-ben alapították meg a Laurin&Klément nevű kerékpárgyártót, amelynek első modellje a Slavia volt – ennek a nevét vették kölcsön a Škoda autógyár gyakornokai, amikor az idei, sorban hetedik különleges autót megépítették. Összesen 31 fiatal alkalmazott dolgozott az autó átalakításán, a munkát végig felügyelték a megfelelő részlegek vezetői.

Először kiválasztották, hogy Scalából indulnak ki, majd ahogy egy igazi autónál, úgy itt is először a formatervezéssel indult a munka. Az 1957-ben bemutatott 1100 OHC nevű versenyautó ihlette meg a fiatalokat, az egyik legsikeresebb Škoda versenyautó 1,1 literes lökettérfogatból 92 lóerőt hozott ki, amivel az 550 kg tömegű karosszériát 190-200 km/órás (végáttételtől függő) sebességre tudta felgyorsítani.

Az ötajtós karosszériának levágták a tetejét, behegesztették a hátsó ajtókat, majd egyedi burkolatot készítettek a hátsó ülések helyére. A 20 colos felniket a Kodiaq RS-ről vették át, a kerékagyak a fékrendszerrel együtt az Octavia RS-ről származnak. A gyöngyházfehér fényezést a lakkba kevert speciális prizmákkal tették különlegesen csillogóvá, és az egyébként belső hangulatfényt adó LED-es világítással alaposan telerakták a kocsi alját, hogy kék, vörös és fehér fényű – a cseh zászló színei – legyen az autó körül a talaj.

Az utastérben Sparco kagylóülések, négypontos biztonsági övek, fehér csövezéssel és díszvarrással ellátott fekete kárpitozás teremt sportos hangulatot, az ülések közötti panelon lévő két hímzett oroszlán alatt rejtőznek 2250 watt teljesítményű mélynyomók. A Škoda Slavia nagy csomagtartójában két darab Škoda villanyroller szállítására és töltésére van lehetőség. Az 1210 kg tömegű roadstert szériaállapotában meghagyott, 150 lóerős teljesítményű, 7 fokozatú DSG váltóhoz párosított 1,5-ös turbómotor mozgatja.