Pontosan 10 évvel ezelőtt alapították meg az Aston Martin Q műhelyt, amely az egyedi konstrukciókért felel. A jubileumra készítették el a DBR22 nevű tanulmányt, amellyel kapcsolatban megjegyzik a sajtóanyagban, hogy jó lenne, ha az autó egy nagyon limitált széria erejéig megvásárolható lenne – tehát most azon gondolkodnak, hány darabot tudnak készíteni belőle.

Az autó különlegessége, hogy annak a megjelenése ugyan a múltat, a DBR1-es és a DB3 S versenyautót idézi, de felépítését tekintve inkább a jövő felé orientálódik. Például az alumíniumhoz térvázhoz csatlakozó hátsó segédkeretet 3D-nyomtatással készítik (több nyomtatott elemet ragasztanak össze), a karbon karosszériát pedig a lehető legkevesebb alkatrészből állítják össze. Újdonság, hogy teljesen nélkülözi a krómot a hűtőrács, helyette pár karbon-légterelő lapot helyeznek el a jellegzetes formájú kivágásban. A motorháztető patkó alakú szellőzőnyílása szükséges a motortér hőmérsékletének alacsony tartásához, ez és az ülések előtt elhelyezett apró szélvédő gondoskodik a légáramlat megemeléséről – persze azért a legjobb, ha a vezető és az utasa is teljes bukósisakot használ.

Az 5,2 literes V12-es biturbó 715 LE/753 Nm teljesítménnyel kerül a DBR22 orrába, a 0-96 km/óra gyorsulás 3,4 másodpercig tart, a csúcssebesség 319 km/óra. Az alumínium térvázat elöl-hátul kimerevítik, kifejezetten ehhez az autóhoz hangolták az adaptív lengéscsillapító és a 8 fokozatú automatikus váltó működését. Mindez, és az utasoktól alig pár centire, mindenféle tompítás nélkül dolgozó erőforrás egyedülálló vezetési élményt ígér az Aston Martin DBR22-esnek.