Frankfurtban lesz kiállítva a Mercedes új, alsó-középkategóriás egyterűje, a B-osztály lesz egyben az a jármű, amelyet a Kecskeméten felépült gyárban elsőként fognak készíteni. A márka számára hatalmas előrelépést jelent az autó minden tekintetben, a műszaki fejlesztésekről már most tájékoztatnak minket.

Aerodinamika

Nagyon alacsony a kompakt egyterű légellenállás együthatója Nagyon alacsony a kompakt egyterű légellenállás együthatója

Nagyon alacsony, Cw=0,26 légellenállási együtthatóval rendelkezik a Mercedes B-osztály, ami az egyterű karosszéria miatt (H/SZ/M: 4359/1786/1557 mm) kifejezetten jónak mondható. Ehhez teljesen beburkolták a padlót, de nagyon odafigyeltek a hűtőlevegő áramlására, de az autó miatt újfajta kerékjárat-légterelőket is szabadalmaztattak a mérnökök. A feláras ECO-csomag további finomításokat tartalmaz, annál a légellenállási együttható Cw=0,24.

Motorok és váltók

Az 1,6 literes benzines turbómotort  németek készítették, az 1,8-as dízel is az övék - a 2,1-est vették vissza Az 1,6 literes benzines turbómotort németek készítették, az 1,8-as dízel is az övék – a 2,1-est vették vissza

M270 névre hallgat az új benzines turbómotor-család, amely a B-osztályban mutatkozik be. A harmadik generációs közvetlen befecskendezéssel rendelkező négyhengeres hossz- és keresztirányú beépítésre egyaránt alkalmas, jelen esetben 1,6 literes lökettérfogattal fogják használni. A B 180 esetén 122 LE és 200 Nm, a B 200-ban 156 LE és 250 Nm a teljesítménye, a maximális nyomaték már percenkénti 1250-es fordulattól elérhető. Természetesen alapfelszerelés a motorleállító. Az OM651-es dízelmotor lökettérfogatát 2,1 literről 1,8 literre csökkentették, a B 180 CDI-ben 109 LE és 250 Nm (1400/min-től), a B 200 DI-ben 136 LE és 300 Nm (1600/min-től) a teljesítménye. A B-osztályban használják először a 7G-DCT elnevezésű dupla kuplungos váltót, a szintén új fejlesztésű, hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó is új fejlesztés. Később lesz AMG változat is, annak motorterében egy kétliteres benzinmotor dolgozik majd.

7G-DCT névre hallgat a  fokozatú, dupla kuplungos váltó 7G-DCT névre hallgat a fokozatú, dupla kuplungos váltó

Az új B-osztály karosszériáját már a fejlesztés során felkészítették alternatív meghajtások számára, a földgáz-üzemen kívül tüzelőanyagcellás elektromos, akkumulátoros elektromos és hatótávnövelővel kiegészített akkumulátoros elektromos meghajtások is lesznek. Kérdés, hogy az utóbbi három közül melyik lesz megvásárolható, és melyiket fogják tesztelési célokból, kis szériában gyártani.

Felfüggesztés

Új fejlesztésű a hátsó felfüggesztés Új fejlesztésű a hátsó felfüggesztés

Lejjebb engedték az autó tömegközéppontját, új fejlesztésű, négy lengőkaros hátsó felfüggesztés és speciális lengéscsillapítók gondoskodnak arról, hogy változatlan komfort mellett jobban irányítható legyen az autó. A kormányzás közvetlenebb, az elektronikus menetstabilizálót is alaposan áthangolták. Felár ellenében sportos hangolású futómű is kérhető.

Biztonság

Nem csak a passzív, az aktív biztonság terén is remekel a B-osztály Nem csak a passzív, az aktív biztonság terén is remekel a B-osztály

A biztonság demokratizálásáról beszél a Mercedes az új B-osztállyal kapcsolatban, ami azt jelenti, hogy a kompakt osztálytól szokatlan módon aktív elektronikus segédekkel lesz teletömve az autó. A legfontosabbnak ezek közül a Collision Prevent Assist-ot nevezték ki, ez radarral figyeli az autó előtti teret, és veszély esetén figyelmezteti a sofőrt, és a fékrendszert felkészíti a vészfékezésre, amelyet akkor indít el, amikor a vezető lába éppen csak hozzáér a fékpedálhoz. A CPA nem csak városi tempónál hatásos, hanem országúti-autópályás tempónál is. Alapfelszerelés még a Fáradtságfigyelő, felár ellenében automata világítást, holttér- és sávváltás-figyelőt, aktívan parkolósegédet, és távolságtartó tempomatot is lehet rendelni.

A Collision Prevent Assist illusztrációjának az új A-osztályt használták A Collision Prevent Assist illusztrációjának az új A-osztályt használták

A Mercedes B-osztály 2011 novemberében kerül a kereskedésekbe, ekkor még raststatti gyártásból. Kecskeméten csak a jövő év elején indulnak be a szalagok, igaz, ott már kezdettől fogva hasznosítani tudják majd a Németországban a gyártás felfutása kapcsán szerzett tapasztalatokat.