Még 2021-ben szervezték ki a Renault Sport műhelyt az Alpine márka alá, egyedül a Megane R.S.-nél maradt meg a név, de már nem sokáig. Tavasztól kezdve már nem rendelhető a Megane R.S. és a Megane R.S. Trophy, helyüket az 1976 példányban készülő Megane R.S. Ultime veszi át, annak távozásával pedig véget ér az almárka és egyben a forró kompakt idestova 20 éves pályafutása; az elektromos jövőben már az Alpine nevet viselik majd a különösen sportos Renault-k.

Az új márkajelzésre utaló mattfekete grafikát használnak szerte a karosszérián, 4 karosszériaszín közül lehet választani (fekete, fehér, sárga és narancs), a 19 colos Fuji Light felnik minden esetben fényes feketék. Elöl Alcantara kárpitozású Recaro kagylóülésekben lehet helyet foglalni, a középkonzolon olvashatjuk Laurent Hurgon aláírását – ő a Renault Sport vezető tesztpilótája, aki már 15 éve felel a típus finomhangolásáért, és a Nürburgring-körrekordokat is ő futotta meg. A Megane R.S. Ultime minden lehetséges extrafelszerelést megkap, tehát telemetriai adatokat is mutatni képes 9,3 colos központi érintőképernyőt, körkamera-rendszert, fel-a-fejjel kijelzőt és – balkormányos változatban – opciós tetőablakot.

Nem nyúlnak a motorhoz, az 1,8 literes turbó 300 LE/420 Nm teljesítményű, Európában 6 fokozatú kézi kapcsolású váltót adnak alapesetben, a világ többi részén széria a 7 fokozatú duplakuplungos váltó. Alapfelszerelés a részlegesen önzáró Torsen differenciálmű, a Cup felfüggesztés, a Brembo fékrendszer, a 4Control összkerék-kormányzás és a Trophy-R változatról ismert Bridgestonie Ptenza S007 fél-slick abroncs.