Európában nem is dobják piacra az RS5 Sportback-et, hiszen mifelénk ezt a műszaki tartalmat négy karosszériában már most is meg lehet vásárolni: lépcsős hátú, kombi, kupé és kabrió. Észak-Amerikában azonban hiányzik a kínálatból a praktikus kombi befejezés, arrafelé az RS5 Sportback lesz a legésszerűbb módja annak, hogy 444 lóerővel járjon az ember.

A New Yorki Autószalonon bemutatott új modell az Egyesült Államokban és Kanadában lesz megvásárolható, a gyárnak nem szerepel a tervei között, hogy másfelé is kínálja azt. Jórészt az új a karosszéria annak köszönhetően, a kerékjáratokat 15 mm-rel kiszélesítették, alapáron 19, felár ellenében 20 colos felnik járnak. A karosszéria díszei alaphelyzetben krómosan csillognak, ezen kívül fényes fekete, karbon és matt alumínium megjelenés is kérhető. A csomagtér alaphelyzetben 480 literes, a 40:20:40 arányban osztott hátsó támla döntésével alakítható ki az 1300 literes raktér.

A 2,9 literes V6-os biturbó teljesítménye 444 LE/600 Nm, a 96 km/h-s sebességet 3,9 másodperc alatt éri el és 280 km/h az elektronikusan korlátozott végsebesség. A quattro összkerékhajtás nyomatékelosztása farsúlyos, alaphelyzetben 40% megy előre és 60% megy hátra, tapadástól függően legfeljebb a motorerő 85%-a mehet az első tengelyre és 70%-a hátra. Feláras a nyomatékot hátul oldalanként elosztani képes sport differenciálmű.