Május elején már láthattuk a védjegyhivatalba beadott ábrákat, most pedig hivatalos a Volvo EX30-as. A svédek számára kulcsfontosságú modellről van szó, ami reményeik szerint az értékesítés negyedét adja majd a belépőmodelljük – egyelőre csak a második legolcsóbb, a lágyhibrid XC40-es kevesebbért megvásárolható –, amely a konkurenciától és a belső égésű motorral szerelt autóktól hivatott átcsábítani az ügyfeleket. A legnagyobb meglepetés a Cross Country változat megmutatása, amely csak 2024-ben csatlakozik majd a választékhoz, és fényezetlen fekete műanyag elemekkel divatozik, de terepmintás abroncsok és a 165 mm-es normál modellhez képest nagyobb hasmagassággal nyújt majd többet.

A Geely konszern SEA műszaki alapjára felépített 5 személyes szabadidő-autó 4233 mm hosszú, tengelytávolsága 2650 mm – az XC40-eshez hasonlóan itt is keskeny támlájú ülésekkel garantálják a tágas utasteret. A csomagtér 318 literes, ebből 61 liter a padló alatti fiók – így tudták megoldani, hogy a hátsó ülés ledöntésével sík padlójú, 904 literes raktér jön létre –, a töltőkábel(ek)nek ott a kocsi orrában lévő tároló. A műszerfal közepén ott látjuk az élére állított 12,3 colos képátlójú érintőképernyőt, egyébként a kormányon vannak egyedül fizikai kapcsolók, a díszbetét az ajtókra is átterjed. A műszerfal teljes szélességében helyezik el a hangszórókat, így az ajtókárpitokban nagyobbak lehetnek a tárolók.

Hajtások terén nincs meglepetés az C40/XC40 Recharge frissítése óta, alapesetben hátra kerül 1 hajtómotor (272 LE/343 Nm), opciós a 2 hajtómotoros összkerékhajtás (428 LE/543 Nm). Újdonság, hogy az alapmodell árának alacsonyan tartása érdekében a belépő akkumulátor lítium-vas-foszfát telep 54 kWh kapacitással, ez 344 km-es szabványos hatótávolságra elég. Az opciós akkumulátor már a klasszikus nikkel-mangán-kadmium kémiát használó lítium-ion telep 69 kWh kapacitással, ami 480 km-es szabványos hatótávolságra elég. Ugyanezt kapja az összkerékhajtású modell, amely 3,6 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet, így ez EX30-as nem csak az alapmodellje a Volvo kínálatban, de annak legfürgébb tagja is. Alapesetben 11 kW-os a fedélzeti töltő, opciós a 22 kW-os egység.