A Brio elnevezésű minimálautóval Ázsiában reagáltak az olcsó autóra vágyó vásárlók igényeire a Honda tervezői, első körben azonban csak ötajtós karosszériával lehetett megvásárolni az autót Indonéziában és a környező szigetvilágban. Indiában is piacra lépnek az autóval hamarosan, de ehhez elkészítik a lépcsős hátú karosszériát.

Hamarosan hivatalosan is leleplezik az autót a Bangkoki Autószalonon, de az indiai médiát már meginvitálták egy tesztvezetésre, amelyen erősen álcázott autókat lehetett vezetni.

A legfontosabb hír az indiai piac számára, hogy az adózási szempontból fontos 4 métert nem éri el a lépcsős hátú Brio hossza. Azonban mivel eleve sokkal rövidebb autóból indultak ki, sokkal emészthetőbb a megjelenés, mint mondjuk a Maruti DZire esetén. A 3990 mm hosszú Honda Brio Sedan esetén a raktér 420 literes, és az ötajtóshoz képest mindössze 26 kg-mal növekedett a tömeg. A tesztvezetésen a CVT váltós, 1,2 literes, 90 lóerős csúcsváltozatot próbálhatták ki az újságírók, erről még annyit elárultak a Honda emberei, hogy 4,9 l/100 km-es szabványos fogyasztással bír.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!