Kartelljogilag új területet jelent az EU Bizottság legutóbbi döntése, amelyben a Daimler, a Volkswagen és a BMW bűnösségét állapították meg, hiszen nem árrögzítésről vagy a piac felosztásáról állapodtak meg a felek, hanem a dízelmotoros autók kipufogógáz-utánkezelésére szolgáló technológia piaci bevezetéséről. Mivel a Daimler jelentette fel az ügyet, mentesül a rá kiszabható 727 millió eurós bírság megfizetésétől, a Volkswagen büntetését 45+10%-kal csökkentették 502 362 000 euróra, mert koronatanúként vallott, a BMW csak a megállapodás miatt adott 10%-os diszkontot kapta, így 372 827 000 eurót fizet.

Az autógyártók beismerték tettüket, miszerint 2009. június 25. és 2014. október 1. között nem fognak egymással versenyezni annak érdekében, hogy ki vezeti be az emissziócsökkentő technológiát, hanem megállapodtak az autókba beépítésre kerülő tartály méretéről, és az átlagos adalék-fogyasztásról is. A félreértések elkerülése érdekében az autók teljesítették a károsanyag-kibocsájtási előírásokat, az EU Bizottság azt kifogásolta, hogy a megállapodás miatt nem csökkentették a műszakilag elérhető minimális szintre a károsanyag-kibocsátást.