Szedett-vedett próbakocsi és autószalonokon bemutatott tanulmány is volt a Mercedes-Benz 1969-1978 között épített 16 darab C111-es között, amelyeket alapvetően új hajtások – 13 darab Wankel-motoros, 2 turbódízel és 1 V8-as biturbó – tesztelésére használták. Közös jellemzőjük (az elsőt is átfényezték ilyenre) a halvány narancssárga szín volt. Ezeket a prototípusokat idézték most meg egy kifejezetten látványos tanulmány erejéig, a One-Eleven (egy-tizenegy) is hajtás tesztelésére szolgál.

A Mercedes-Benz házon belül fogja majd készíteni a YASA (2021 óta a Mercedes-Benz tulajdona) által fejlesztett axiális fluxusú villanymotorokat, amelynek prototípus-stádiumban lévő példányai mozgatják a One-eleven tanulmányt, ezenkívül még az újfajta, hengeres cellákat használó akkumulátor is kísérleti darab. Ennél pontosabb leírása egyébként nem számíthatunk, hiszen mindkettő még évekre van az esetleges sorozatgyártástól, és így még minden változhat. Velünk marad a Mercedes-Benz One-Eleven mindössze 1170 mm magas, lendületes vonallal körberajzolható karosszéria.

Minimalizálták az illesztési réseket, nem csak a karosszériaelemek, de a kerekek és a karosszéria között is, az alsó aerodinamikai elemeket a régi C111-esekhez hasonlóan feketére fényezték. A kocsi orrán és farán a stilizált kerek lámpákat magába foglaló LED-panelek rövid üzenetek megjelenítésére is képesek, szándékosan használnak pixeles grafikát. Minimalista lett a beltér, de ez csak a valóságra igaz, hiszen a virtuális valóság segítségével a vezető és az utasok sokkal több élményt kapnak. Természetesen környezetbarát a belső, a fehér szövetet újrahasznosított PET-szálakból készítették, ezenkívül alumíniumot használnak, a bőrkárpitot kávézacc segítségével színezték.

Anno a Wankel-motor kis mérete tette lehetővé, hogy egyes C111-esek hátuljában nagy méretű csomagteret alakítsanak ki, most a villanymotoroknak köszönhetjük ezt – amelynek megtöltésére rögtön kiegészítőket is készítettek, a LIMITED EDITION 1 OF 111 kollekció mind az 5 tagjából 111 példányt készítenek, sporttáska, napszemüveg, kapucnis pulóver, baseball-sapka és telefontok augusztustól lesz elérhető. A Mercedes-Benz One-Eleven jövőjével kapcsolatban semmit nem mond a gyár, de könnyen lehet, hogy a Mercedes-AMG One lehetséges utódát előlegezi meg nekünk.